Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ad
adviesje - 16-10-2009 13:55:03
Voeding & Gezondheid

Coatinglaag van brilleglazen slijten

De meest glasleveranciers bieden 2 jaar garantie. de garantie geldt uiteraard alleen bij kwaliteits- of materiaalfouten. een fout door eigen toedoen kan ontstaan door een verkeerde schoonmaakmanier. het beste is om de glazen onder lauwwarm water af te spoelen met afwasmiddel zonder citroen en de glazen daarna met een schone zachte doek te drogen. veelal worden glazen met de blouse of een zakdoek schoongemaakt. echter dan zitten er stofdeeltjes op het glas waardoor door het wrijven krassen kunnen onstaan.

het is uitermate vervelend dat u niet eerder bent gewezen op de evt 2 jaar fabrieksgarantie. de coating kan ook loslaten doordat deze niet goed gehecht is tijdens het proces.

ik adviseer u om terug te gaan naar de opticien. bent u bij een keten geweest dan kunt u ook advies vragen aan het hoofdkantoor. de meeste opticiens (pearle en eye wish in ieder geval wel) hebben op hun site de mogelijkheid een bericht achter te laten. het is mogelijk om een bril objectief te laten beoordelen door een onafhankelijke kwaliteitscontroleur op het hoofdkantoor. deze kan ook zien wat de oorzaak van de coatingloslating is. mocht het om een kwaliteitsfout gaan, dan wordt er bij deze partijen in de meeste gevallen een coulance regeling geboden ook al is de garantie verstreken. zij gaan ervan uit dat een bril een economische levendsuur heeft van 4 jaar.

schreeuwen in een winkel of je stem laten horen werkt meestal averechts. het beste is het probleem rustig te bespreken.