Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 11-12-2009 14:34:43
Vakantie & Reizen

Aldi tent die lekt en kapot is

Dit is een lastige kwestie. u dient als koper aan te tonen dat er sprake is van een ondeugdelijk product. u had bijvoorbeeld, kort na de koop, de tent kunnen testen, hoe lastig dat ook is maar het had u wel veel problemen kunnen besparen.
vervolgens gaat u, maanden na aankoop, op vakantie en merkt dat de tent ondeugdelijk is. (daar kom ik zo nog op terug).
ik ga ervan uit dat u dent tent volgens voorschrift hebt opgebouwd. u roept zelfs de hulp in v.d. campingeigenaar. achteraf gezien (maar dat is altijd zo) had u aan campingeigenaar een schriftelijke verklaring kunnen vragen waarbij hij zijn mening (constatering) geeft. dan gaat u pas 3 weken na terugkeer van vakantie naar de verkoper (aldi) en op dat moment gaat er iets fout. u wordt door het personeelslid geheel ten onrecht het bos ingestuurd.
ik zou nog terugkomen op ondeugdelijkheid. u kunt dat vertalen als een product dat niet aan uw verwachting voldoet. u ging er terecht van uit dat de tent deugdelijk en waterdicht is. dat betekent dat de verkoper (aldi dus) u iets heeft verkocht dat niet aan uw verwachting voldeed. de wetgever heeft in zo'n geval bepaald dat de verkoper ( jawel aldi dus) aansprakelijk is voor de levering van een niet deugdelijk product. het is niet toegestaan dat aldi u naar de leveranciert verwijst.

echter, door de voorgeschiedenis zal het niet eenvoudig zijn om bij aldi nog verhaal te halen.
vraag: was bij de tent een garantiebewijs aanwezig?
zo ja, kijk dan eens goed bij de voorwaarden. misschien kunt u daar iets mee richting fabricant, maar dat is pas van latere orde.

heeft u de aankoopbon nog?
zo ja, dan zou ik in ieder geval hoofdkantoor aldi een brief schrijven met daarin uw grieven. stel hun ook aansprakelijk voor het ondeugdelijk product. laat u niet (weer) afschepen met het argument dat u bij de fabricant moet zijn.

nog een advies: ga een neuzen op google en tik daar naam en type v.d. tent in. misschien is er wel een forum waar meer klachten over die tent staan. dan heeft u wat meer bewijs in handen.


succes