Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 18-12-2009 19:44:24
Huishouden & Energie

Praxis geeft met linkerhand, en steelt met haar rechterhand

Allereerst iedereen bedankt voor jullie reactie.

hoe je het ook wendt of keert, ik vind dat praxis dit toch niet maken kan. ze bieden mij ongevraagd een kortingbon aan, die ik ook nog alleen kan en mag inleveren wanneer het hun uitkomt. waar het om gaat is, dat ik gewoon mijn aankoop bedrag terug wil krijgen, en niet op kosten gejaagd wil worden door een aktie waar ik niet om vraag.

natuurlijk is het ook niet de bedoeling dat ik vier kacheltjes koop en daarna
€ 10.00 korting pak. daar moet praxis dan zelf maar een oplossing voor zoeken, als je zulke bonnen uitgeeft. geef gewoon gelijk korting op het aangekochten artikel. en verplicht mensen niet naar je winkel toe te komen wanneer het jou uitkomt.

ook maken zowel wij, en onze vrienden zich niet druk om € 2.50, maar gaat het ons om het principe. tien terug gebrachten artikelen zonder kortingbon per dag is,€ 25.00, zo kan ik ook korting geven.

ik vind ook niet dat de kortingsbonnen die praxis uitgeeft te vergelijken zijn met airemiles. airemiles is een spaaraktie waar jezelf aan mee doet. niemand die je dit opdringt. de verkoopster vraagt, spaart u airemiles? dan is het aan mij om ja of nee te zeggen. ook het kopen van een bed met gratis tv, is in mijn ogen geen vergelijking. het bed en de tv is dan een samen aangekocht artikel.

ik vind dan ook dat praxis, of aan de klant moet vragen of hij/zij de kortingsbonnen wel wil hebben, of de klant erop moet wijzen dat wanneer ze het artilkel retour brengen, de aktiebon ook aanwezig moet zijn. praxis kan en mag volgens mij niet verwachten, dat de klant ook nog eens de voorwaarde op een aktiebon die hij/zij ongevraagd aangeboden krijgt, gaat lezen. kennelijk gaan ze daar wel zomaar vanuit.

op dit moment krijg ik wel 2 maal per week, drie pakketten met folders en kortingsbonnen binnen van winkeliers. die geven de korting gelijk bij aankoop. wanneer ik dit artikel retour zou brengen, krijg ik het bedrag terug wat ik betaald heb, dus ook de korting heb ik dan terug gegeven, en volgens mij hoort het ook zo.

ik blijf dus een ontevreden klant van praxis, en zal de bonnen niet meer accepteren.

met vr.gr. alysia