Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 22-12-2009 22:35:37
Geldzaken & Recht

Mishandeld bij mediamarkt

Holpen schreef op dinsdag 22 dec 2009, 22:22: kijk.... langzaamaan komt de aap uit de mouw....

qua mishandeling: je geeft nu in je tweede bericht al aan dat er toch wel iets meer gebeurd is dan je in eerste instantie meldde. naar een stoel gestapt en op een tafel... tsja... als ik ergens op een tafel klim omdat ik boos ben, kan ik erop rekenen dat men zal proberen mij tegen te houden. ik vraag me af wat er verder nog gebeurd is. de gemiddelde beveiliger zal echt niet zonder enige aanleiding fysiek geweld toepassen.
ziehier de reden waarom ik al meldde dat we daar geen enkele zinnige uitspraak over kunnen doen. als jij vindt dat je onjuist behandeld bent, dan kun je daarvan dus gewoon aangifte doen en dan mag de politie het verder uitzoeken. ik ben bang dat wij je daar in ieder geval verder weinig van dienst kunnen zijn.

het andere verhaal betreft de aankoop van het scheerapparaat. jij hebt zelf besloten dat je een bepaald apparaat wel wilde hebben. of dat nu naar aanleiding van een verkooppraatje was of niet. pas wanneer men je onwaarheden heeft verteld, kun je het apparaat retourneren en de koop ongedaan maken (=geld terug).
echter, je geeft aan dat het apparaat defect was. in dat geval is het heel simpel: je gaat terug naar de winkelier met je klacht. de winkelier mag dan beslissen wat ermee gebeurt: hij mag het apparaat (laten) repareren, als hij dat wenst. in dit geval kon je zelfs een nieuw apparaat krijgen, maar dat heb je zelf geweigerd. dat de winkelier in dit geval zo vriendelijk is je toch een soort tegoedbon ter waarde van het apparaat te geven, is zeer coulant; deze is dat niet verplicht! als ze je eenzelfde apparaat hadden aangeboden, had je daarmee ook tevreden moeten zijn.

dan kun je hier gaan jammeren dat het apparaat toch niet helemaal was wat jij ervan verwachtte, tsja, dat had je eerder moeten bedenken en je had je dus beter moeten informeren over de eigenschappen van het apparaat voor je tot aanschaf was overgegaan.

nogmaals: qua afhandeling van de klachten omtrent het product valt de verkoper in dit geval helemaal niets te verwijten; ze handelen de klacht erg netjes af. dat hebben we wel anders gezien! dat jij liever een ander apparaat wilt, maar dat niet bij de mediamarkt kunt vinden (ik kan het me nauwelijks voorstellen, want die hebben een enorm assortiment), is jouw probleem, dat je helemaal zelf veroorzaakt hebt.

persoonlijk vermoed ik overigens ook dat het vervolg, waarbij je op zoek bent gegaan naar de manager, ook geheel je eigen schuld is. het is niet normaal om op tafels en stoelen te klimmen om je recht te willen halen. daar hebben we andere middelen voor. je had je grieven ook schriftelijk kunnen indienen, dan had je meteen alles zwart op wit gehad. in plaats daarvan heb je ervoor gekozen boos te worden en fysiek je vermeende recht te willen halen (een recht dat je overigens niet had). en dan moet op stel en sprong de manager maar komen opdraven omdat jij op dat moment dat wenst.... zo werkt dat natuurlijk niet.

al met al is dit een spel van misverstanden: jij meent op van alles en nog wat recht te hebben, terwijl dat gewoon niet het geval is. vervolgens probeer je dat vermeende op de geheel verkeerde manier op te eisen.

sorry, maar ik vermoed dat je echt alles aan je eigen gedrag te wijten hebt, zowel de verkeerde aankoop als de vermeende mishandeling. hoewel ik over dit laatste natuurlijk niet zeker kan zijn, want ik was er niet bij.


ik begin te vermoeden dat je zeker van de mediamarkt medewerkers bent want door en door spreek je jezelf tegen. en je herhaalt soms verhalen.. wat zeer manipulerend is.

nogmaals ben ik niet zomaar boos geworden, maar het is een gevolg van andere factoren.. als zij zo vriendelijk waren, had ik z echt een hand geschudden. sorry hoor.