Rapporteren

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ru
ruitenboer - 12-04-2010 19:59:02
Auto & Vervoer

Drempels

[quote=alfa33 schreef op maandag 12 apr 2010, 18:34]als technisch ambtenaar ontwerp ik de drempels volgens de crow richtlijnen, deze richtlijnen zijn en worden door de jaren heen ook, indien nodig, door het crow aangepast en/of verbeterd.
ook ik ben een tegenstander van drempels en leg ze niet uit mijzelf aan, het zijn altijd de burgers en de politiek(op verzoek van de burgers) die er om vragen, maar wel bij een ander voor de deur(anders heb je er zelf last van en dat willen we natuurlijk niet)

de burger vraagt zelden om verkeersdrempels. die geven alleen maar trillingen in huis en geluidsoverlast. de burger vraagt om controle op de snelheid. er is een categorie mensen die, wat voor belemmeringen je ook aanlegt, altijd weer proberen 100 te rijden tot ze bij de volgende drempel weer vol in de remmen gaan.
uit een soort onmacht omdat ze nauwelijks invloed hebben op politieoptreden kiest de politiek dan maar voor weer een milieuvervuilende drempel.
controles kunnen vele malen effectiever zijn. begin met een paar dagelijkse controles. papier controle, blaastest, technische controle enz. het moet vooral lang duren. dan laat je het na twee controles wel uit je hoofd om weer een kwartier oponthoud te riskeren. rijden er meer automobilisten te hard? dikke pech, dan wordt de wachttijd nog langer.
alleen past dat beleid niet bij de politie die er alleen maar op uit zijn om een foto te maken en drie weken later rolt de incasso in de bus. dat heeft totaal geen effect op de verkeersveiligheid. het leidt alleen tot woede en agressie die de volgende dag op het gaspedaal wordt uitgeleefd.