Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bu
bubbleblower - 11-05-2010 13:33:04
Computers & Telefonie

Zijn telecomaanbieders echt verplicht je gratis je unlockcode te geven of zijn er nog kleine lettertjes?

Voor alle duidelijkheid:


=telfortwbcr schreef op dinsdag 11 mei 2010, 09:46: het feit dat telfort een naam, adres en woonplaats vraagt bij het opvragen van een unlockcode van een prepaid toestel.

wat ik niet wil doen is hier zelf een random adres voor uit het telefoonboek pakken of hiervoor gegevens van een huidige klant gebruiken.

u dient dus echt zelf met een adres te komen.

en

=telfort webcare schreef op maandag 03 mei 2010, 15:12:
wij (webcare) vragen uw naw-gegevens alleen op om te controleren of u de rechtmatige eigenaar van de simkaart (en dus het toestel) bent.

strookt niet met elkaar.

telfort heeft ook weken lang de tijd gehad mij erop te wijzen dat ik niet per sé mijn eigen gegevens hoefde te verstrekken, maar dat het ook met willekeurige gegevens kon. nadat ik onderstaande had gepost hadden ze dat "misverstand" toch zeker snel kunnen ophelderen. (destijds dacht ik nog dat er een wet op dit gebied was)

waarom ben ik verplicht mijn naw gegevens te verstrekken?

om mijn simlockcode te krijgen waar ik recht op heb?

in de wetgeving daaromtrent kan ik niets vinden van een verplichting aan de kant van de consument.
ik heb geen enkele relatie met telfort, ben nooit klant van ze geweest en de code waarop zij beslag hebben weten te leggen is niet hun eigendom.

in het verwijderde topic had ik al uitgebreid uitgelegd waarom ik de naw-gegevens niet wens te verstrekken.
beroepshalve ken ik de waarde ervan en bovendien heb ik geen behoefte aan geadresseerd reclamedrukwerk en ongewenste telefoontjes en e-mails.

als ik naw-gegevens dien te verstrekken is dat bepaald niet gratis meer; dan zijn ze duurder dan de afzetters hier die er 15 euro voor durven vragen.

dus ten eerste is er in de wetgeving geen sprake van die verplichting en ten tweede houdt die een vorm van betaling in.
wie kan mij uitleggen waarom telfort dan toch het recht heeft mijn naw gegevens te eisen als tegenprestatie voor mijn code?

als dit:

=telfortwbcr schreef op dinsdag 11 mei 2010, 09:46: het feit dat telfort een naam, adres en woonplaats vraagt bij het opvragen van een unlockcode van een prepaid toestel.

wat ik niet wil doen is hier zelf een random adres voor uit het telefoonboek pakken of hiervoor gegevens van een huidige klant gebruiken.

u dient dus echt zelf met een adres te komen.

toen waar was hadden ze dat toen toch zeker wel gezegd??