Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bu
bubbleblower - 12-05-2010 00:20:33
Computers & Telefonie

Zijn telecomaanbieders echt verplicht je gratis je unlockcode te geven of zijn er nog kleine lettertjes?

[quote=toolboy schreef op dinsdag 11 mei 2010, 19:01]ik snap de ts start,maar begrijp deze niet meer.
div oplossingen zijn aangedragen.

t

cliffs:

het begint als ik mijn unlockcode aanvraag in http://forum.telfort.nl/topic5926.html">deze thread.

telfort reageert:

wij zijn u graag van dienst. in een pb kunt u uw naw-gegevens, het 06-nummer van telfort en het merk/type toestel aan ons kenbaar maken.

hierop heb ik die gegevens kenbaar gemaakt muv mijn naw-gegevens met de opmerking dat die toch niet in hun bestand staan en hen dus niets zeiden.

telfort reageert:

uw naw-gegevens zijn nodig voor de betreffende tool die wij gebruiken om de codes op te vragen. indien u deze niet kenbaar wil maken aan telfort webcare, kunt u het eventueel telefonisch proberen via onze klantenservice.

vervolgens heb ik dat dure servicenummer gebeld, waar je niet doorheen komt zonder telfort nummer. dat was webcare natuurlijk ook bekend en de gemaakte kosten waren dus onnodig. nadat ik hen erop wijs dat zij verplicht zijn die code te vestrekken en daarvoor geen tegenprestatie mogen verlangen reageert telfort:

wij zijn niet de telefoonkraam op uw plaatselijke markt, voor het verwijderen van een simlock dient er een naam en adres opgegeven te worden.

2 dagen later maak ik een nieuwe thread aan http://forum.telfort.nl/topic5926.html#p161002">waarom ben ik verplicht mijn naw gegevens te verstrekken?

telfort reageert:

wij (webcare) vragen uw naw-gegevens alleen op om te controleren of u de rechtmatige eigenaar van de simkaart (en dus het toestel) bent. note: het is een prepaid toestel.

gisteren ten slotte maakte ik http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/zijn-telecomaanbieders-echt-verplicht-je-gratis-je-unlockcode-te-geven-of-zijn-er-nog-kleine-lettert/comment/577237/beoordeling/%2b/cpagina/30/?vhash=c749c73j&chash=3a4dc13b04">deze thread aan.

telfort reageert:

even wat achtergrond informatie voor de lezers hier; deze gebruiker is al geruime tijd aan het rebelleren tegen het feit dat telfort een naam, adres en woonplaats vraagt bij het opvragen van een unlockcode van een prepaid toestel.

wat ik niet wil doen is hier zelf een random adres voor uit het telefoonboek pakken of hiervoor gegevens van een huidige klant gebruiken.

u dient dus echt zelf met een adres te komen.


hopelijk is het verhaal zo duidelijk.

telfort en haar groupies benadrukken graag dat ik weiger mee te werken -lees mijn naw gegevens verstrekken-, maar telfort zegt nu ook zelf dat ik daar helemaal niet toe verplicht ben. ondertussen zijn zij wel verplicht die code te geven, dus de vraag is wie hier nou eigenlijk weigert mee te werken.
de eis om naw-gegevens al zijn ze vals is natuurlijk ronduit belachelijk.