Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
marc79 - 13-06-2010 21:33:32
Huishouden & Energie

Problemen nuon en liander

Wij hebben ook een probleem met de digitale meter. dit was ons eerste jaar in een nieuwbouw huis met standaard de digitale meter. we zijn met zijn tween en dit jaar niet eens veel thuis geweest. misschien 7 maanden de meter gaf meer als 10.000 kwh op, nabetaling van 1600 euro!

we hebben geen zware stroomverbruikers gebruikt tijdens het inrichten en na een maand de meter elke dag bijgehoud te hebben, komen we op een wat ons lijkt normaler verbruik uit. als deze vermenigvuldigd wordt met 12 komen we op 2200 kwh op jaar basis. we hebben ook geen zware verbruikers in ons huishouden. alles nieuw en energie zuinig gekocht!!!

we weten gewoon zeker dat we nooit zoveel hebben kunnen verbruiken en ik vermoed dat de meter een keer is versprongen! stand 1 stond ver in de 9.000 en nacht stand 2 op 9 honderd nog wat.

ik heb vorige maand al gebeld en werd van hort naar her gestuurd en je kunt niks vaststellen zonder hulp of veel geld uit te geven.

nu vraag ik me of of deze mooie digitale meters niet eens een keer van 0 naar 9 kunnen verspringen zonder terug te komen. misschien na een kortsluiting of wat ik lees van een stralingsbron. draadloos kastje beveiligingssysteem of draadloze internet router want die meterstand van in de 9.000 kan niet kloppen.

vindt het belachelijk dat je niet geholpen wordt met deze dingen. valt me nog mee dat we geen controle krijgen van de politie voor kwekerijtje!