Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 22-09-2010 16:10:26
Computers & Telefonie

Niet ontvangen goederen via webshop

Cspecialist schreef op woensdag 22 sep 2010, 13:39: hutch schreef op woensdag 22 sep 2010, 13:28: cspecialist schreef op woensdag 22 sep 2010, 10:13: hutch schreef op dinsdag 21 sep 2010, 21:14: dan nog maar een keer. . . . . .

"als ik uw site bekijk kan ik geen (algemene) voorwaarden vinden. of u heeft deze goed verborgen of niet geplaatst. of zijn deze pas te lezen na registratie dan wel aanmelding? kunt u anders aangeven waar deze precies te vinden zijn?"

beste cspecialist......

zou u mij hierop een antwoord kunnen geven?

gr. hutch

beste hutch,

als u een bestelling plaatst dan dient u akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en deze zijn dan ook te lezen met een link.

met vriendelijke groet,

console specialist

dus eerst registreren en dan pas kan ik de (algemene) voorwaarden lezen...?

heel vreemd! als ik met een bedrijf in zee wil gaan, zou ik toch graag eerst de algemene voorwaarden willen lezen en dan pas kiezen of ik mij wil registreren of niet......

ik neem toch aan dat u niets te verbergen heeft? waarom kiest u voor deze wijze?

gr. hutch

zoals vele webshops gebruiken wij ook een webshop module.
deze module handelt het op deze manier af.
dit is dus niet een bewuste keuze.

met vriendelijke groet,

console specialist
ik heb die voorwaarden van uw bedrijf doorgelezen (met dank aan 'bvandenb'). nu begrijp ik ook waarom deze niet direct zichtbaar zijn voor aankomende klanten.

enkele voorbeelden:

punt 4.3 spreekt over ''14 dagen na levering' terwijl de wet (art. 23 bw7) over '2 maanden na ontdekking' spreekt.

en vergelijkt u eens punt 5 (risico) met de consumentenwetgeving.
punt 5.1: hoezo 'getracht'...?
artikel 11 bw7: "indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af, zelfs al was zij reeds eerder afgeleverd in de zin van artikel 9."
volgens mij is dit artikel toch heel duidelijk, en moet u niet een eigen aanpassing maken op dit artikel. en dit slaat ook op punt 5.2 en 5.3.

en, zoals verwacht, staan er vele rechten van de verkoper in, maar de rechten van de koper staan bijna niet beschreven. zelfs het belangrijkste recht (van retourneren), bij koop op afstand, de ondertussen beroemde 7 werkdagen na ontvangst van de bestelde goederen, worden niet genoemd.

en zoals 'bvandenb' het al schreef: het is zeker mogelijk. maar dan moet er wel de wil van de verkoper zijn...... tenzij er iets verborgen moet blijven voor een (nog) niet geregistreerde lezer.

hutch