Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 08-10-2010 11:38:28
Computers & Telefonie

Niet ontvangen goederen via webshop

Weten jullie waar ik mij vaak over verbaas?
dat jullie zo'n internetverkopen al direct "een bedrijf" noemen.
naar mijn idee zijn dit soort "bedrijven" in werkelijkheid een klein éénmanszaakje dat er ook in veel gevallen erbij gedaan wordt naast andere activiteiten.
zo'n mannetje (of vrouwtje) dat door kennis of contacten een bepaald product kan verkopen.
laat zich inschrijven bij een kamer van koophandel om in ieder geval aan te tonen een wettige status te hebben.( € 50,-)
die, of zelf handig is om een website te bouwen of die dit laat doen (investeringskosten)
maar die vooral bij duurdere producten niet zelf een voorraad kan opbouwen.
daarom moet er eerst geld binnenkomen ,daarna de leverancier van zo'n product betaald, dan het product verzenden naar de koper tegen een bedrag zoals de verkoper dit wil hebben.

vaak gaat er iets mis in deze opzet als er fouten gaan optreden door snel,snel en dus slordig de koopopdrachten vanuit de woon- of slaapkamer of zolder af te raffelen om t alleen zijnde toch de indruk te wekken een "bedrijf" te zijn. dit is al snel erg moeilijk als daar zaken bij komen als terugzendingen, reparatie/garantie-aanspraken enzovoort die zo'n éénmans"zaak" toch een stuk ingewikkelder maakt dan vooraf gedacht.

ik zie bijvoorbeeld nu die "console-specialist" zich op zijn verbouwde zolderhoekje zich rot tikkend om te proberen dit soort fouten op ons te laten overkomen als fouten van een bedrijf.
of toch een schuur/garagebox/klein stukje gehuurde ruimte in die melkstraat 22.
kan 't bijna niet geloven.

en ja, ik heb nooit problemen gehad met webwinkels.
waarom niet? ik zie liever wat ik koop.
wil ook een normale garantieclaim kunnen neerleggen bij een gewone winkel indien nodig.
daar heb ik wel wat meer voor over dan die paar tientjes die zo'n webwinkel eventueel goedkoper zou zijn.
bovendien heb ik status niet nodig met een losse opmerking op een kantoor of werkplaats van: "ik heb nu toch iets gekocht op het internet,bla,bla,bla" om toch te laten zien hoe modern ik ben.

volgens mij is er veel te veel gebakken lucht, te overdreven "modern" zijn en te veel het blindstaren op "goedkoper"waarbij dit vara-kassaforum al te vaak bewijst dat goedkoop vaak duurkoop blijkt te zijn (naast alle andere ellende).

de (ouwe) vrije vogel