Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 22-02-2011 15:10:57
Computers & Telefonie

Ziggo, niets dan ellende

Oké, ik ben -ondanks ziggo- weer on line. dit is er gebeurd:

ten eerste heeft ziggo de eerste 2 maanden het geld van een verkeerde bankrekening afgeschreven en niet geprobeerd -nadat dit bleek- het van mijn rekening af te schrijven.
hierdoor is de betalingsachterstand ontstaan, niet doordat ik bedragen heb gestorneerd.

ze blijken bij nader inzien wel degelijk herinneringen te hebben verstuurd, die trouwens €2.50 per stuk kosten. helaas ben ik niet per e-mail, telefonisch of via mijnziggo (dat ik vaak gebruik om tv te kijken terwijl ik poker) geïnformeerd, waardoor dit probleem mij is ontgaan.

eind januari ben ik dus pas telefonisch benaderd en zou ik € 312.88 moeten betalen, wat niet juist kon zijn. ik heb een tegenvoorstel gedaan € 277.88 over te maken (na ontvangst van de specificatie kon ik de rest nog uitvechten), wat ziggo heeft geweigerd. als mij toen duidelijk was gemaakt dat die 35 euro verschil zou leiden tot afsluiting en inschakeling van een deurwaarder had ik wel eieren voor mijn geld gekozen overigens.

nadat ik de brief van 1 februari heb gekregen heb ik nogmaals aangeboden € 277.88 over te maken, maar toen was het al geen zaak van ziggo meer. mijn afsluiting en alles stond vast en ik diende het verder met de deurwaarder uit te zoeken. door de onwrikbare houding van ziggo werd ik tevens gedwongen mij onmiddellijk voor een andere provider aan te melden.

razendsnel heb ik mijn verhaal hier gedaan, waar webcare in is gedoken. die kwam tot de conclusie dat ik geen bedragen had gestorneerd en de rekening € 65.50 te hoog was.
die gaan er nu alsnog van af, maar alle kosten van de afsluiting zijn veel hoger.
hoe cynisch, dan had ik beter 65.50 euro te veel kunnen betalen.

al met al vind ik dit zeer onredelijk, omdat zij uiteindelijk tot 4 maal toe betaling van € 277.88 hebben geweigerd. dat was dus niet terecht, terwijl mijn weigering € 312.88 te betalen wel terecht blijkt. daarbij komt dat ze wel degelijk geld van mijn rekening af kunnen schrijven, zelfs als dat te veel is. dat is nu opgehelderd, maar desondanks blijft de helpdesk beweren dat het niet kan. zouden ze beseffen hoe irritant dat is?

nu ben ik nog steeds bereid te betalen -tot 8 februari toen ik werd afgesloten- als alle extra kosten komen te vervallen. terwijl ik webcare een mail aan het schrijven was om daarop te wijzen werd ik afgesloten en elke communicatie met ziggo is sindsdien feitelijk onmogelijk. ze stellen zich nu op het standpunt dat de rekeningen correct waren (?) en daarom de afsluiting terecht. dat hebben ze in hun schermpje staan als ze mijn postcode intoetsen, want een tiental verschillende medewerkers gebruikte hiervoor exact dezelfde bewoordingen.
op die manier sluiten ze elke inhoudelijke discussie of oplossing uit.
dat laatste zal vrees ik ook de bedoeling zijn anders hadden ze me vast wel de webcare medewerker aan de lijn gegeven die een ander schermpje heeft en dan was het probleem binnen een minuut opgelost.

een geluk bij een ongeluk overigens dat ik me bij een andere provider heb moeten aanmelden, anders zou ik tot 1 april even goed geen betrouwbare aansluiting hebben gehad en afgelopen zaterdag al heel de avond afgesloten zijn geweest. (rampzalig als je pokert, want dan is er de meeste traffic en sta je voor de meeste toernooien ingeschreven). ziggo gaat eindelijk de verbindingsproblemen hier aanpakken:

van 21 februari 2011 tot en met 1 april 2011 vinden in diverse wijken in uw omgeving werkzaamheden plaats. hierdoor kan uw radio- en televisiesignaal en internet- en telefoonverbinding enige tijd onderbroken worden. deze onderbrekingen duren ongeveer 15 minuten en vinden plaats tussen 7:00 en 19:00 uur. indien u een storing ondervindt buiten deze uren neemt u dan svp contact op met onze klantenservice.


oktober vorig jaar was me nog verzekerd dat deze werkzaamheden begin november dat zelfde jaar zouden worden afgerond en vanaf dat moment de verbinding betrouwbaar zou zijn.

maar ik dwaal af.

zo lang ziggo tegen beter weten in volhoudt dat ze geen geld kunnen afboeken -wat impliceert dat zij de problemen niet hebben veroorzaakt- zal het moeilijk zijn dit nog op een normale manier op te lossen.
mijn aanbod om het openstaande bedrag te voldoen is nog veel te genereus, gezien de -letterlijk in mijn geval- waardeloze verbinding en alle onnodige overlast en ik heb me stellig voorgenomen me niet te laten afpersen.