Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 11-04-2011 15:15:26
Computers & Telefonie

Ziggo, niets dan ellende

Gelukkig ben ik al weg bij ziggo.

voor mensen die in hetzelfde schuitje als ik zitten heb ik een lijst gemaakt van unieke kenmerken van ziggo, die ongebruikelijk zijn en geen enkel ander bedrijf hanteert. de lijst is slechts gebaseerd op mijn eigen ervaringen en ongetwijfeld nog veel langer.
de ziggo-probleemveroorzakers:

1. ziggo stuurt niet direct een bevestiging van de gemaakte afspraken.
2. die wordt later pas naar het oude adres gestuurd -terwijl het nieuwe net is doorgegeven-.
3. ziggo stuurt geen specificaties van nota’s.
4. iedere afdeling binnen ziggo heeft weer andere informatie.
5. die informatie is per definitie juist en hun klanten zijn leugenaars.
6. als er een achterstand ontstaat is het niet meer mogelijk afsluiting te voorkomen.
hieraan zijn hoge kosten verbonden.
7. bij bepaalde wijzigingen maken zij een nieuwe mijnziggo aan in plaats van dat zij die wijzigingen aanbrengen in de bestaande mijnziggo. als klant kun je dat niet weten en voor onaangename verassingen komen te staan als je op de mijnziggo informatie vertrouwt.
8. ingeval van een conflict over de hoogte van de nota blijven na afsluiting de abonnementskosten doorlopen, waardoor het steeds lastiger op te lossen wordt, tenzij de klant ervoor kiest zich dan maar te laten oplichten.

in mijn geval heeft ziggo zwart op wit toegegeven dat de nota te hoog was(!), maar moest ik daarna toch hetzelfde bedrag betalen en werd door de afdeling die dat behandelt weer ontkend dat de nota te hoog was. even navragen bij die andere afdeling was out of the question.

ziggo heeft geen enkel belang bij deze gang van zaken, integendeel zelfs.
dit kost ze alleen maar klanten en geeft ze een nog slechtere naam.
waarom hanteert ziggo zulke unieke procedures met zo’n hoog vragen om problemen gehalte als die inderdaad zo veel problemen opleveren? vanuit marketing optiek is dit onverklaarbaar.

de grote winnaar hier is bos. zouden personen binnen ziggo delen in de buit?
dit klinkt vast erg conspiracy-achtig, maar zo onlogisch is die gedachte echt niet.

anyway, als aannemelijk kan worden gemaakt dat ziggo doelbewust op problemen uit is, om wat voor reden dan ook, dan staan we voor de rechter een stuk sterker.