Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

re
rejebo - 17-05-2011 09:44:29
Computers & Telefonie

Na aanpassing netwerk router waardeloos?

[quote=jaapje schreef op dinsdag 17 mei 2011, 08:16][quote=rejebo schreef op vrijdag 13 mei 2011, 23:22]je zegt het zelfde als ik, maar wel commentaar.
leg die mens en dan ook duidelijk uit wat ze moeten doen. natuurlijk geven upoc en ziggo 1 ip adres uit, maar je router gaat nog van het ip adres van voor de firmware upgrade uit.
na een firmware update zowel van zigo is je router van slag, hij wil nog steeds ipadresen auitdelen van je oude ip adres, terwijl de modem je door de firmware update een ander ip adres heeft gekregen.
lees eerst eens goed voordat je commentaar geeft.

[quote=jaapje schreef op vrijdag 13 mei 2011, 15:21]rejebo: wat een onzin, je kan elke router erachter zetten die je maar wilt, ziggo levert uitsluitend één extern ip adres die op dat moment op de wan poort van je router wordt gezet, welke router dat is boeit totaal niet.

flovo: als je router de snelheid niet aankan blijft de snelheid dus netzo snel of net iets sneller als voor de upgrade. door de upgrade wordt het niet opeens langzamer je zal alleen niet de volledige snelheid kunnen gebruiken die je provider doorgeeft.

moet je m'n eerdere bericht even lezen aan het begin van dit topic. daarin staat uitgelegd wat de gebruiker moet doen om het normaal weer aan de praat te krijgen, het simpel in de juiste volgorde herstarten van alle systemen.

jij zegt zelf letterlijk dat upc en ziggo geen routers ondersteunen die ze zelf niet geleverd hebben, dat bedoelde je blijkbaar anders dan ik het opgevat heb.

misschien ben ik daar niet zo duidelijk in geweest. de telefonische helpdesk (als je ze al te pakken krijgt) geeft geen telefonische ondersteuning over eigen routers. (ze hebben er ook geen verstand van). wel over hun modems of modem/router door hun geleverd geve ze ondersteuning (of er een oplossing komt heeft ook te maken met de kennis van de medewerker).

indien men dus een eigen router achter een ziggo of upc modem zet, zal men de eerdere beschrijving moeten volgen na een firmware update.
het blijkt dus dat we toch op 1 lijn zitten als oplossing.

groeten rejebo