Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tdehond
tdehond - 26-07-2011 12:40:59
Geldzaken & Recht

Hans anders

[quote=dmv schreef op dinsdag 26 jul 2011, 11:40]ik ben idd ook bij 2 andere opticiens geweest en deze constateerden ook geen cylindrische afwijking. ook ben ik bij de huisarts geweest die me idd had doorverwezen naar de oogarts, maar er is verder niks "mis" met mijn ogen. de opticiens vertelden me dat je ogen dus wel kunnen verslechteren als je verkeerde glazen hebt.

het was ook meer een vraag in hoeverre hans anders, daarom had ik het woord eisen al tussen haakjes gezet. ik was voorzichtig omdat ik weet hoe de reacties hier kunnen zijn. en dat betekent dus niet dat ik de reacties niet op prijs stel.

gezien het aantal jaren geleden dat h.a. uw bril gemaakt heeft, kunt u m.i. geen claim neerleggen t.a.v. het aanmeten van foutieve brillenglazen.
huidige a.v. op website h.a.
14.2 op geleverde monturen, glazen, zonnebrillen op sterkte en hoortoestellen geldt een all-in garantie van 2 jaar op productie- en materiaalfouten. de garantietermijn vangt aan op het moment van aflevering. de kassabon dient als garantiebewijs, zodat alleen tegen overlegging van de kassabon de consument aanspraak kan maken op deze garantiebepaling. consument kan geen aanspraak maken op enige restitutie van de koopsom.

m.i. is er een behoorlijke fout in de aanmeting van deze glazen gemaakt. ik zou dus elders een nieuwe bril laten aanmeten, liefst met gegevens door de oogarts op recept laten aanmeten.