Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 26-08-2011 14:42:57
Auto & Vervoer

Onderhoud om garantie te behouden bij dealer 4x zo duur

Gpsport schreef op vrijdag 26 aug 2011, 14:16: in mijn ogen is 160 euro voor een eerste beurt niet veel gedeeld door de 15.000km die er gereden is.als je slim bent laat je dit zowiezo aan de dealer over.ziet de dealer tijden de beurt iets wat onder de garantie valt dan kan dit gerepareerd worden.ga je naar de kwikfit waar ze nooit veel kunnen doen voor de 71.00 euro dan zal dit niet gezien worden met als gevolg dat het probleem zich pas meld net na dat de garantie verlopen is en dan?gaat u dan naar de dealer waar u nooit geweest bent om het probleem vervolgens aan hun voor te leggen en dan bij hun te claimen?
ik ga niet zeggen dat de kwikfit slecht is maar echt positieve verhalen heb ik er nog niet over gehoord.ik zou er toch nog maar is goed over nadenken.
natuurlijk kan je auto bij kwifit een beurt geven, zij maken in het algemeen gebruik van lagere kwaliteit producten kopen partijen goedkoop in dus een band meer omleggen omdat die kapot gaat is niet het probleem. een vak garage geeft een garantie dat in het algemeen de auto een aantal kilometer draait zonder gebreken. ja en als een partij banden wordt afgekeurd door de maker en kwifit gebruikt deze kan er niks met het product aan de hand zijn. dat betreft ook olie eigenlijk is het voldoende je auto maar een jaarlijkse onderhoudsbeurt te gegeven. omdat er bij een dealers in het algemeen hoogwaardige producten worden gebruikt. kan de smering makkelijk een ton mee. maar bij garage die met grote afkeurde partijen inkopen en gebruiken omdat er bij de leverancier er vanaf moet. heb ik toch iets meer twijfels over de kwaliteit van het geleverde product. een 10.000 kilometer beurt hielt bij bij tijd in dat de auto veilig die aantal kilometers kunnen rijden. maar ieder rijd op zijn eigen manier moet ik er ook bij zetten de ene rag en ander doet voorzichtig en trekt normaal op en ander schuurt rubber. ik kon ruim twee ton met remblokken doen. kwestie van defensief rijden optijd gas los en snelheid terug nemen. maar andere rijden met de rem. het stoplicht gaat op groen, dan heeft het geen zin gas te geven bij rood.