Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

simonlebon
simonlebon - 26-09-2011 19:17:38
Computers & Telefonie

Online.nl (t-mobile) verhoogt stiekem de tarieven met > 1000%!

[quote=rapil schreef op maandag 26 sep 2011, 17:47]
er wordt niets heimelijk verhoogd. attent blijven en de site van uw provider steeds blijven lezen. je reactie is ook eningzins vertraagd om het maar netjes te zeggen. op 22-10-2010 bij de door jou vermeende heimelijke verhoging had je in de pen moeten klimmen. zielig verguur vind ik jou.
ik neem aan dat je bedoelt: zielig figuur'. ik zie mezelf meer als mierneuqer, ieder zijn mening.

dat 'enigzins vertraagd' is omdat ik toevallig de automatisch incasso van online tegenkwam. deze was hoger, terwijl ik wist dat ik die maand ervoor vooral naar mijn schoonouders had gebeld (ook online abonnees) en weinig andere gesprekken over de vaste telefoonlijn gevoerd had.

het punt is, dat wanneer je een abonnement aangaat, je dat doet onder bepaalde voorwaarden en tarieven. is er een wijziging van de voorwaarden of tarieven, dan moet je daarvan tijdig (minimaal 4 weken) op de hoogte worden gesteld. het zelf moeten raadplegen van een website is niet hetzelfde als op de hoogte stellen, dat is al eerdere in rechtzaken bepaald (o.a. kpn). er kan namelijk niet van je verwacht worden, dat je elke dag de website raadpleegt.

het is een heimelijke verhoging, want er wordt/is nergens over gerept en ook is er geen aankondiging naar de abonnees verstuurd. althans niet naar de drie andere abonnees die ik ken.

de verhoging zelf is feitelijk veel meer dan 1000%, van 0 eerst naar 5, en dan naar 9 cent + gesprekskosten. puur wiskundig gezien is de factor van nul naar vijf al zelfs oneindig (je suis un miereneuqèr).

ja, het gaat in mijn geval 'maar' om ca. € 25,- die ik nu teveel heb betaald. niet echt een bedrag waar ik wakker van lig, maar het gaat om het principe. online.nl (t-mobile) had mij op de hoogte moeten stellen, dan had ik tenminste de keuze gehad. nu wordt je achteraf geconfronteerd met kosten, ook al zijn ze niet zo hoog, het feit blijft. diefstal is diefstal, of het nu 1 euro is of 10.