Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

rvegt
rvegt - 26-10-2011 12:00:43
Computers & Telefonie

Mondelinge afspraak

Mijn zoon heeft inderdaad een mail gekregen dat er een account is aangemaakt op he "klantenpaneel". daar heeft hij echter zelf niets voor gedaan, nog een formulier ingevuld, nog ergens op "akkoord" geklikt. strategweb geeft aan dat er iemand vanaf een ip adres iets heeft ingevuld. even los van zaken als ip spoofing heeft mijn zoon nooit een webformulier ingevuld. in de mail die mijn zoon heeft ontvangen staat "we hebben u zojuist toegevoegd aan ons klantenbestand..."
met de gegevens die daarin stonden heeft hij inderdaad ingelogged omdat hij verbaasd was dat dit was gebeurt en benieuwd was wat men dan wel allemaal had ingevoerd. nogmaals, hij heeft daar zelf nooit opdracht toe gegeven. de av heb ik achteraf pas gelezen toen dit balletje ging rollen. nog een reden waarom je zo'n overeenkomst nooit met een minderjarigen kunt sluiten. deze is echt niet bekend met al deze termen. nog even terug naar die voorwaarden:
- 4. aanvang van de overeenkomst
1. een overeenkomst komt tot stand op de dag dat aan de volgende voorwaarden is voldaan: het electronisch bestelformulier is, ingevuld en waarbij "ja ik ga akkoord" is aangeklikt door opdrachtgever bij de algemene voorwaarden, ontvangen en geaccepteerd door strategaweb.

en nogmaals, dit is nooit ingevuld. het is alleen lastig bewijzen dat je iets niet hebt gedaan. vandaar dat de bewijslast bij strategaweb ligt. en die zeggen "dat is een volgend stadia. wij hoeven pas iets te bewijzen als het tot een rechtzaak komt". een zwaktebod vindt ik

- 5. duur en beeindiging
1. de overeenkomst wordt aangegaan voor een minimum termijn van 12 maanden, tenzij anders overeengekomen

zoals mijn mijn verhaal hierboven dus duidlijk een geval van "anders overeengekomen"
de genoemde trial periode is aangegaan met een modelinge afspraak dat beide partijen na deze periode zouden bespreken hoe verder te gaan.

- 10. betalingsvoorwaarden
3. de verschuldigde kosten worden, afhankelijk van de termijn waarvoor de overeenkomst is aangegaan, bij vooruitbetaling in rekening gebracht, en dienen te worden voldaan per factuur, zo niet behoudt strategaweb het recht de presentatie (tijdelijk) stil te leggen

wij hebben nooit vooruitbetaald nog vooruit een factuur ontvangen. dit alles is pas gebeurt nadat mijn zoon als had aangegeven dat hij geen gebruik meer wilde maken van de dienste. het is zacht gezegd vreemd dat een bedrijf een dienst gaat starten voordat hiervoor een betaling heeft plaatsgevonden.
ook hier weer: dit zijn overeenkomsten die je maakt met volwassenen of bedrijven. daar stuur je facturen vooraf. dit is niet de handelswijze met minderjarige personen.


in het verhaal van strategaweb wordt aangegeven dat zij zelf niets met hun eigen gegevens "kunnen" doen. dat is a) vreemd b) onzin. als ieder willekeurig persoon een account kan aanmaken, kunnen ze dat zelf ook.

ik heb zelf even gekeken hoe zo'n aanmelding werkt. één van de laatste stappen is: betaling via ideal, paypal of overboeking. ook hier blijkt maar weer dat er in de basis wordt verwacht dat je eerst betaald en dan de dienst krijgt.

terwijl ik gisteren in een pretpark liep werd ik gebeld door strategaweb. eerst kreeg ik de "directeur" aan de telefoon. na een uitwiseling van grotendeels bovenstaande, gaf deze aan informatie aan mij te willen mailen. ik heb daarbij stellig aangegeven dat ik dit alleen schriftelijk wil i.v.m. overleggen aan mijn rechtsbijstand. toen melde hij mij dat hij zijn moeder wel even zou geven.
hiermee eigenlijk niets anders gedaan dan herhaald wat ik al eerder had besproken. aangezien ik niet in een omgeving zat waar ik makkelijk kon praten, heb ik uiteindelijk de discussie maar afgekapt door te melden dat we wel zouden zien wat het vervolg was.

ten slotte: er wordt door strategaweb aangegeven dat er niemand gereageerd heeft op eerdere communicatie. dit is pertinent onjuist. mijn zoon heeft na 2 weken trial al aangegeven dat de webhosting dienst niet stabiel was en dat aan het sla van 99,99% uptime niet is voldaan (op de site staat zelfs 100%. ook dit is kortgezegd twijfelachtig) mijn ex-vrouw heeft daarna nog telefonisch conact gehad met strategaweb en gemeld dat zij het niet eens was met de handelswijze van strategaweb. zij heeft zelfs nog aangeboden om toch voor 3 maanden te betalen, om maar van dit gezeur af te zijn. strategaweb gaf aan zich te houden aan een overeenkomst van 12 maanden. vervolg communicatie heeft wat langer geduurd aangezien mijn ex en zoon redelijk gestressed waren door de intimiderende incasso brieven een sms'jes rechtstreeks aan mijn minderjarige zoon. toen ik dit ter oren kreeg heb ik onmiddelijk een aangetekende brief gestuurd en bij het incasso bureau bezwaar ingediend.

zoals in een eerder bericht gemeld is het zielig dat een zgn. profesioneel bedrijf zich tot dit soort praktijken verlaagd.