Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 12-11-2011 11:08:52
Auto & Vervoer

Auto airco opnieuw laten vullen??

@grindweg, ook al heb je in de werkplaats genoeg vergelijkingen ? neemt niet weg door de uitstroomtemperatuur te meten dat de airco optimaal functioneert.
de druk in het systeem wordt bepaald door de juiste vulgraad (hoeveelheid koudemiddel) en de omgevingstemperatuur..
om uiteindelijk te weten of het systeem correct functioneerd, zal meteen de nakoeling en oververhitting berekend moeten worden, bij die omgevingstemperatuur die dan heerst.
die berekening is een momentopname en verandert steeds weer als de omgevingstemperatuur stijgt of daalt.
alles wat er in moet zitten heeft de auto constructeur er echt wel ingestopt.
ojaaa,houd je dan ook rekening met het emissie verlies (10 % per jaar via de natuurlijke wegen)
er hoeven geen berekeningen op los gelaten te worden.

nee voor jou niet, voor mij wel, want ik wil zeker zijn van mijn werk ! ook ik kan een fout gemaakt hebben, en als ik geen fout gemaakt heb, kan ik aan de hand van die berekening concluderen of het systeem wel of niet goed functioneert..!
dan kun je net zo goed je hand voor de uitstroom rooster houden om de temperatuur te kunnen beoordelen, of het systeem juist functioneerd.
by the way, maak je dan ook een airco certificaat op voor de klant, met alle vermeldingen van : lage/hogedruk, retour/geleverd koudemiddel, hoogste/laagste temperatuur, berekening nakoeling/oververhitting enzo enzo meer...!
daar heeft de klant wel recht op, want het is een vereiste.

ja, ik weet het er hoeven geen berekeningen op los gelaten te worden, want de zogenaamde ervaren aircoboer(en), weet niet eens hoe de nakoeling/oververhitting berekend moet worden, of hij weet het wel en lapt het aan zijn laars..maar owee de klant terug komt met slecht functioneren van de airco ? dan begint het gelaat boekdelen uit te spreken.

het is ook de kunst om het voor technisch minder geschoolde mensen leesbaar te houden.

dus, mag jij kritiek leveren op miraltje zijn perfecte uitleg, terwijl je jezelf zoals miraltje al omschreef, zelf tegen spreekt, je plaatst een link ? met als bedoeling hier snuif het maar ééns op miraltje.
terwijl die link jouw verwoording tegenspreekt.

ik zit al lang genoeg in het vak (auto airco monteur), en zal altijd vragen beantwoorden die met auto airco te maken hebben, daar heb ik geen externe links van timlotto voor nodig.
mijn reactie is dan ook lauter gebaseerd op jouw vermeldingen die niet overeenkomen met de werkelijkheid en geplaatste link.