Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
hans2909 - 04-12-2011 21:42:09
Geldzaken & Recht

Onvanger betaalt post nl

Wat vooral ergerlijk is, is dat de kaart van postnl geen informatie verstrekt anders dan hoe je kunt betalen. je moet vervolgens zelf op zoek op internet om te zien waar je hierover kunt klagen. ik ontving onlangs een poststuk "port betaald" dat desgevraagd volgens postnl in de oranje brievenbus zou zijn gegooid i.p.v. via het postkantoor aangeboden, maar wie kan dat bewijzen? daarbij schrijven ze op hun website expliciet dat in dat geval de afzender de porto moet betalen als die bekend is. in mijn geval stond de afzender met groot logo en adres op de envelop (grote verzekeraar) en toch krijg ik een kaart om de porto te voldoen.
een andere optie is kennelijk om het betreffende poststuk te weigeren, maar als je dat poststuk samen met de kaart van postnl in je brievenbus vindt, hoe weiger je die dan? en als ik die dan bijvoorbeeld beide teruggooi in de oranje brievenbus, ben ik dan ineens niets meer verschuldigd volgens postnl? en gaan ze dan wel ineens achter de afzender aan? ik vind het een vreemde gang van zaken.