Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mahadma
mahadma - 05-02-2012 16:10:45
Auto & Vervoer

Schade oldtimer

Ik ben het met vladja eens. als je 2 accu's aan elkaar koppelt, wordt het beschikbare amperage twee keer zo groot in de parallelschakeling. dus kan er meer kracht gevraagd worden (zeker bij - 19 graden celsius) en is de kans van starten/aanslaan van de motor beter. het is dus zeker aannemlijk dat de kabels in serie gezet zijn en er dus 24 volt op een 12 volt systeem ius gezet, want anders is er geen kabelboom verbrand. de garage (in casu de monteur) is in mijn ogen de "dader" en daarmee verantwoordelijk. immers, van de garage mag je verwachten dat ze een monteur sturen die weet wat hij/zij doet. blijft de vraag: hoe "kapot" de startmotor was. als deze werkelijk 100% kapot was, zal een verhoogd amperage toch ook geen effect hebben.