Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
jorisw - 05-02-2012 21:58:22
Auto & Vervoer

Schade oldtimer

[quote=grindweg schreef op zondag 5 feb 2012, 18:23]het lijkt mij vreemd dat een monteur het verschil tussen start baterijen in serie of paralel schakelen niet weet.
ik denk veel eerder dat de maasa aansluiting niet goed is en daardoor massa getrokken is door de draad bundel wat dus wel vaker voorkomt.
om dan te starten is het beter om de massa klem rechtstreeks op de motor te zetten zodat de start stroom niet via de gewone massa loopt.
ik kan hiervandaan niet constateren zonder meerdere gegevens of de monteur het fout gedaan heeft.

ik dat die monteur dat wel weet (2 accu's zet je immers niet even per ongeluk in serie). het lijkt me dat de monteur creatief bezig was en dacht dat als je de spanning even wat hoger maakte dat de startmotor wel op gang gebracht kon worden (deed ik vroeger met mijn oudere elektrische trein ook: die wilde niet gaan draaien met 12v erop, maar wel door even een piek van 18v te geven).

dat de kabels zijn gaan schroeien van de 24v lijkt me trouwens ook raar. als alles verder goed was verdubbeld de stroom, maar daar gaat een kabel niet zomaar van kapot. als er ergens een kortsluiting zat wordt de stroom wel veel hoger, en kan het wel gaan schroeien.