Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

1paul
1paul - 06-02-2012 14:58:57
Auto & Vervoer

Schade oldtimer

Tja wat noem je koppelen van 2 accu's, u gaat er gelijk van uit dat door te koppelen er 24 volt ontstaat maar dit hoeft niet o te zijn, als de monteur gewoon de plus op de plus heeft gezet en de min op de min is er ook een koppeling van twee accu's maar blijft de stroom 12 volt....

zo worden heel veel auto's gestart die even niet willen, niets aan de hand dus, het kan heel goed zijn dat de accu die eraan gekoppeld is veel zwaarder (hogere ampere) was dan de bedrading van uw auto kon hebben op dat moment niet alleen omdat het al oudere bedrading is die niet op zo een hoge amperage berekend is maar ook misschien omdat er "ergens" een lekstrompje liep waardoor uw kabelboom beschadigd is...

u kunt niet zo maar stellen dat dit de schuld zou zijn van de monteur, het kan net zo goed liggen aan slechtere bedrading of het niet kunnen verdragen van een hogere amperage dit zult u samen met de garagist eerst moeten uitzoeken...

als de schuld ligt bij een (te) hoge amperage dan kunt u eventueel in overleg er uit zien te komen met de garagist dit had de monteur niet direct moeten weten maar hij had op zijn minst even kunnen kijken op uw accu welke amperage deze heeft en dan kunnen vaststellen of hij deze wel op deze manier kon starten...