Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

tot15karakters
tot15karakters - 11-02-2012 08:24:34
Auto & Vervoer

Schade oldtimer

Was het nu de startmotor of accu?

de startmotor is te testen.
de losse accu na het laden ook.

verder adviseer ik niet hier maar op een mercedes forum te zoeken.
daar zijn diverse yong timers te vinden.
een stuk kabelboom van sloopwrak knippen en door solderen bespaarde je de hele kabel boom overzetten wat erg veel werk is.
na isolatie kous krimpen over deze las is het waterdicht en liefst een beetje tectyl er nog over...

verder is ook bij deze oudere goed onderhoud noodzakelijk voor voorkomen van problemen.
een 170 d uit 1956 start nog probleemloos elke dag.
dat deze nog steeds niet is weggerot komt door mijn maffe idee.
ik heb deze half verrotte diesel ooit laten galvaniseren na inlassen diverse stukken.
daarna moest deze wel erg lang op de richtbank maar is nu weer 100% recht en strak en nog steeds roestvrij.
deze zwarte ex taxi heeft dus op diverse plaatsen de vangrail grijze kleur!

wel weet ik dat je nooit te lang met een accu vervangen moet wachten, ook ik moest ooit een doorgebrande dynamo vervangen en omdat die niet meer leverbaar waren dus duur opnieuw laten wikkelen.....
dit kwam omdat bij te hard rijden de accu de stroom niet meer opnam en de dynamo bleef laden dus een relatief goedkope accu veroorzaakte veel schade!

daarom, zoek eens via google naar de vele forums en kijk of er iemand in jou buurt woonde die jou kan helpen met deze relatief nieuwe mercedes!
deze is gezien onze 170 d dus nog maar halverwege zijn levensduur!