Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 14-03-2012 13:00:56
Computers & Telefonie

Scherm laptop kapot

Ten eeerste: de bewijsplicht ligt in dit geval bij de winkelier. die zal hard moeten maken dat jij zelf de schade hebt veroorzaakt. storingen die binnen de eerste zes maanden na aanschaf optreden, worden geacht een fout in het product zelf te zijn.

ik begrijp überhaupt niet waar die winkelier zo moeilijk over doet: die kan gewoon de laptop innemen, in een doos stoppen en aanmelden voor reparatie bij asus zelf. daar zijn ze ook op de hoogte van die regelgeving, hoor. over het algemeen doet asus niet moeilijk.

waarschijnlijk is de winkelier zelf bang dat asus wel moeilijk gaat doen en dat hij dan voor de kosten die asus berekent zal opdraaien. tsja.... dat mag hij lekker met asus uitvechten. jij hebt gewoon recht op een gratis reparatie, tenzij de winkelier onomstotelijk kan aantonen dat het je eigen schuld is geweest; en dat kan-ie niet...