Rapporteren

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

araatapa - 14-08-2012 14:34:23
Voeding & Gezondheid

Cambridge dieet

Diëten zijn een ramp, je denkt dan de hele tijd aan eten. zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen:

- eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit).
- eet als je tussendoor honger hebt. je kunt altijd een paar noten of iets als kaas eten, alleen 's avonds niet (dan worden vetten opgenomen).
- eet altijd bewust! eet dus altijd aan tafel. eet niet voor de tv, aan de computer of tijdens het autorijden, en lees niet tijdens het eten.
- vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van. vermijd ook zoetstoffen (worden in de varkensfokkerij gebruikt).
- vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup) en vermijd alle snacks.
- drink geen zoete dranken.
- drink veel water (vult de maag en vertraagt de spijsvertering).
- eet rood fruit en rode groente (liefst rauw, dat is beter voor de spijsvertering).
- minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).
- vermijd alcohol (veel calorieën).
- zorg ervoor dat je dagelijks beweegt: ga met de trap in plaats van met de lift, doe een paar push-ups voor de tv, ...
- vermijd de bus en de auto. ga te voet of met de fiets.

je zult je fantastisch voelen, niet alleen omdat je gewicht verliest, maar ook omdat je, als je deze regels volgt, gezond eet en veel beweegt. bovendien heeft het een positief effect op je http://intestino-y-psicologia.blogia.com/ ">darmflora, waardoor je minder trek zult hebben en minder zin zult hebben in snacks en zoetigheden.