Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 06-09-2012 14:09:50
Elektronica & TV

Philips 37pfl9604h/12 uitval probleem

Rdvtx schreef op donderdag 6 sep 2012, 13:50: volgens de site van de consumentenbond is die wettelijke garantie afhankelijk van het aankoopbedrag en de redelijke termijn die het apparaat zou moeten meegaan.

de consumentenbond kan zeggen wat zij willen, maar de regels zijn toch anders dan zij beweren.


rdvtx schreef op donderdag 6 sep 2012, 13:50: bij een televisie van 1100 is dat blijkbaar 5 jaar. binnen dat termijn zou de reparatie dus gratis moeten zijn als het gaat om een defect welke het apparaat bij normaal gebruik niet zou moeten vertonen.
onzin.

de verkopende partij dient als het product niet volgens de koopovereenkomst geleverd is of niet de eigenschappen bezit welke de koper op grond van de koopovereenkomst had mogen verwachten, kosteloos het product alsnog volgens de koopovereenkomst te brengen.
is het product defect en toch volgens de koopovereenkomst, dan komen alle kosten voor rekening van de koper.

dat ook na de garantieperiode de "wettelijke garantie" van toepassing is, klopt. alleen heeft de "wettelijke garantie" geen betrekking op de garantieperiode (welke de consumentenbond en consumentenautoriteit ons doen willen laten geloven), maar heeft betrekking op de conformiteit.

dus dat het product volgens de koopovereenkomst dient te zijn en de eigenschappen te bezitten welke de koper op grond van de koopovereenkomst mag verwachten, met daarnaast de uitspraken van fabrikant en winkelier.

volgens de wetgeving dient de zaak aan de overeenkomst te beantwoorden, en dat wordt ook wel "wettelijke garantie" genoemd.

blijkbaar voor de consumentenbond zeer moeilijk om te begrijpen.
ik heb met de wetgeving zelf te maken en ik heb niets te maken met de consumentenbond en haar uitspraken.