Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ve
verwijderd - 07-09-2012 15:19:04
Elektronica & TV

Philips 37pfl9604h/12 uitval probleem

Rdvtx schreef op vrijdag 7 sep 2012, 15:07: wat zou jij er eigenlijk van vinden als je 1100 euro uitgeeft voor een tv die na 3 jaar defecten vertoond? vind je dat normaal, en ga je gewoon een andere halen voor hetzelfde bedrag...?
wat ik vind is niet relevant.

volgens de wetgeving is het antwoord: ja.
nergens in de wetgeving staat dat een product bij normaal gebruik een x tijd probleemloos mee dient te gaan.
het enige wat in de wetgeving daarover staat is dat bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet. (artikel 7:18 lid 2 bw)

met andere woorden: als na drie jaar de tv kapot gaat, heeft de koper twee opties: of hij betaald voor de reparatie of hij koopt op eigen kosten een andere tv. de wetgeving is daar zeer duidelijk over.