Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zoekster
zoekster - 15-11-2012 11:00:58
Computers & Telefonie

Spontaan gebarsten scherm asus transformer

Het zal moeilijk zijn de verkoper mee te krijgen in dit verhaal. zodra hij toegeeft dat het niet aan verkeerd gebruik van de koper ligt, maar aan de tablet zelf, is hij wettelijk verplicht de tablet kosteloos te laten repareren.
de verkoper zal dan die kosten op asus moeten zien te verhalen door gebruik te maken van zijn regresrecht (verhaalrecht op de voorschakel, in dit geval asus) . in die strijd zal hij waarschijnlijk weinig zin hebben en hij zal zich liever beroepen op het verhaal van asus dan op het verhaal van zijn klant. dat is voor hem veel makkelijker.

maar een gezamenlijke strijd tegen asus is altijd te proberen, dan zou ik het proberen te doen via een consumentenprogramma zoals http://kassa.vara.nl/secundair/contact/?vhash=c749c73j">kassa of radar. als je asus aan wilt vechten voor de rechter, dan wacht je een moeilijke en kostbare rechtsgang, want asus is een machtige spelen en heeft een batterij aan advocaten klaar staan om de zaak te verdedigingen.

evengoed, succes ermee allemaal!