Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ar
arnoud1 - 07-08-2013 20:12:03
Vakantie & Reizen

Betrouwbaarheid casamundo

Of je hier wilt boeken moet je natuurlijk zelf bepalen, maar misschien dat je wat aan mijn ervaring hebt.

ik heb zomer 2012 een bezoek gebracht aan de (nederlandse) website van casamundo. ik zocht last minute een huisje in italie en ik vond een leuk apartement via de site. de prijs was goed dus wilde ik wel boeken via de site. terwijl ik dacht dat ik nog in het reserveringsproces en probeerde uit te vinden of het in de door mij gewenste periode beschikbaar was kreeg ik ineens een melding dat ik geboekt had. ik had nog geen creditkaart of dergelijke hoeven in te vullen en wist ook nog niet of het wel vrij was.

vrijwel onmiddelijk kreeg ik een e-mail met de bevestiging en de mededeling dat ik binnen 14 dagen te horen zou krijgen of het ook echt beschikbaar was. daar had ik natuurlijk niets aan, het ging tenslotte om een last minute. ik wilde best boeken maar dan ook zeker weten dat het vrij was. ik heb daarom direct contact gezocht en uiteindelijk iemand te spreken gekregen. die kon mij niets vertellen over beschikbaarheid en we kwamen overeen de boeking te annuleren.

wat schetst mijn verbazing als ik de volgende dag de factuur krijg. niet van casamundo maar van interholiday ag. daar heb ik natuurlijk bezwaar tegen gemaakt. intussen zijn we een half jaar verder en dit is de stand van zaken:
- na veel mailen en dreigbrieven (in het duits) van interholiday ag kwam er uiteindelijk een schikkingsvoorstel per brief . of ik in plaats van 475 euro 69 euro wilde betalen om het af te handelen.
- uiteindelijk heb ik dat schikkingsvoorstel maar betaald, onder protest weliswaar.
- weer een paar maanden verder krijg ik nu een duits incassobureau achter mij aan, of ik alsnog de hele som wil betalen.

kortom, mijn advies: pas heel erg op met deze partij. ze houden zich niet aan de regels die gelden voor online kopen en geven je een hoop overlast. er zijn genoeg andere bonafide websites die jou gewoon een leuke vakantie willen bezorgen en die aangesloten zijn bij de branche-organisaties die garant staan voor een goed service.

ik heb enorm veel spijt dat ik ooit de website van casamuno heb bezocht!