Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ho
hotelpas - 25-10-2013 13:39:35
Vakantie & Reizen

Klacht vakantieveilingen / hotelpas

De verstrekte informatie in deze klacht wijkt geheel af van de waarheid.
de hotel express card omvat alle hotels die een korting aan onze leden verstrekken. met slechts 15 euro bijbetaling kan men óók de gratis hotels boeken. deze zijn in het aanbod van de veiling namelijk niet bijgesloten.
indien men in een later stadium kiest voor een upgrade met de gratis hotels bedraagt de prijs inderdaad 99 euro. dit is exact hetzelfde bedrag wat een verlenging per jaar kost. en niet zoals beweerd wordt 299 of 366 euro.
ook is men niet aan een jaarabonnement gebonden. men kan met een simpel mailbericht per maand opzeggen. dit geheel volgens de nieuwe wetgeving betreffende aut. verlengingen waar wij ons strikt aan houden.
van misleiding op de veilingsite is geen sprake. er staat wel degelijk onder 'aanvullende informatie' vermeld dat er na een jaar verlengd wordt:
'na een jaar wordt de hotelpas maandelijks verlengd. je kunt elk moment opzeggen en bent dus niet aan een jaarabonnement gebonden'. http://www.veilingacties.nl/veilingen/reizen-and-restaurants/
ook op onze website www.hotelpas.com staat zowel onder 'hoe reserveer ik een hotel' als onder faq vermeld dat het om een abonnement gaat wat men zelf dient op te zeggen. uiteraard vermelden wij dit ook in onze algemene. voorwaarden waar men voor aankoop mee akkoord dient te gaan.
in onze nieuwsbrieven worden onze leden steeds verwezen naar hun account waar men informatie vindt hoe men eenvoudig het lidmaatschap kan opzeggen. hotelpas voldoet dus in zeer ruime mate aan haar informatieplicht. maar uiteindelijk dient de consument ook zijn eigen verantwoording te nemen. we gaan er van uit dat we niet met kleuters van doen hebben indien men tot aankoop overgaat.
overigens wordt niet elke hotelpas automatisch verlengd. met name hotelpassen of vouchers die men bij een actie gratis ontvangt dient men zelf te verlengen. ook aankopen via diverse distributiekanalen worden niet automatisch verlengd. dit is geheel afhankelijk van de afspraken die met de distributeur worden gemaakt. het is dus lang niet zo zwart wit als gesteld wordt. gelukkig zien de meeste leden wel het voordeel van de hotelpas en verlengt meer dan 70% jaarlijks het lidmaatschap. het verlengingsbedrag is immers al na één reservering al terugverdiend.

wij betreuren het dat deze consument onjuiste informatie verstrekt en daardoor andere lezers op een dwaalspoor brengt. ik nodig de klager dan ook uit om contact met ons op te nemen waarbij wij graag bereid zijn om de procedure nogmaals uit te leggen.
de consument kan voordat men tot aankoop of activatie overgaat 24/7 met vragen bij ons terecht via klantenservice@hotelpas.com

directie hotelpas
klantenservice@hotelpas.com