Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

gr
greedvictim - 27-11-2013 23:40:44
Vakantie & Reizen

Klacht vakantieveilingen / hotelpas

Hoi olgab,

ik zie net jouw reactie. en de reactie van h.bartelet, directie hotel express ned. ltd. de ondertoon van hun reactie is dat men verkapt al de aandacht van "marieke amado" probeert af te leiden. dit ongetwijfeld na mij laatste reactie. dit sterkt mij in mijn vermoeden dat de dame gewoon niet bestaat en dat dat een fictieve naam is. kijk ik nu naar de bedrijfsvorm waaronder de directie nu reageert, valt mij op dat het een ltd. is. dit zal dus hoogstwaarschijnlijk een offshore vehicle zijn waar men zonder eventuele hoofdelijke aansprakelijkheid op zeer korte termijn de spreekwoordelijke stekker eruit kan trekken. en als marieke amado niet bestaat, wie zegt mij dan dat h. bartelet bestaat?

als een bonafide onderneming in nederland zijn geld moet en wil verdienen aan nederlandse consumenten, mag het naar mijn mening nooit dit wantrouwen opwekken bij een logisch denkende observant. ik zie dit nu al jaren keer op keer weer gebeuren met allerhande handige mensen. ze verkopen erop los totdat ze in de verantwoording genomen worden door gedupeerde klanten. wordt het dan te heet onder hun voeten, verdwijnt het bedrijf, en moet je de directeur tevergeefs gaan zoeken op de kanaaleilanden, de bahamas of welk ander belastingparadijs dan ook. en niet al te lange tijd erna komen dezelfde handige mensen weer terug onder een andere bedrijfsnaam op een ander eiland.

mijns inziens zou dit veel beter gereguleerd kunnen worden door de overheid. dat dit nog steeds zomaar kan is voor mij een raadsel. als je in nederland iets koopt, moet je de mogelijkheid hebben om de verkopende entiteit ter verantwoording te roepen bij klachten. ik zou niet weten hoe ik dat bij hotel express ned. ltd. juridisch zou moeten doen.... en als dat niet kan, vind ik dat de overheid moet ingrijpen.