Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ev
evanderlooij - 14-06-2006 11:31:35
Auto & Vervoer

Boordcomputer (klok) Laguna

ik heb afgelopen jaar voor ongeveer eur 4.000,-- aan kosten gehad aan mijn laguna ii (1e generatie), waarbij ik minimaal 10 keer de auto in de garage had staan. veel van deze kosten werden m.i. veroorzaakt door tekortkomingen van de electronica. voorbeeld: toen mijn kilometerteller niet meer uitsloeg, bleek dit aan de piekspanning te liggen van de accu. de anwb adviseerde mij om een relais aan te laten brenegn om dit op te vangen. het zou om een kleine ingreep gaan. bij de renault garage zegt men dat deze simpele reparatie bij dit type auto's niet meer gedaan kan worden. men vervangt vervolgens de accu. als ik weg rij, lijkt alles weer te werken. daags erna steekt hetzelfde probleem de kop op. terug in de garage zegt men dat de hele klok (boordcomputer vervangen moet worden, een reparatie van maar lieft rond de eur 500,--! aangezien je toch niet zonder kilometerteller kunt rijden heb ik besoten de reparatie uit te laten voeren. sindsdien doet de analoge teller het wel, maar klopt er van de instellingen nog maar weinig. zo wijkt de cruise control maar liefst 5 a 6% af van de werkelijke snelheid en de bandenspanningsmeter deugt ook niet. dit is voor mij de spreekwoordelijke druppel, maar ik bewaar mijn fatsoen en leg de hele geschiedenis (inclusief alle andere gebreken) voor aan renault nederland. ik val van de ene verbazing in de andere. de reactie was dat een dergelijke afwijking binnen de normen valt zoals renault die stelt!!! mijns inziens is mijn auto zowel functioneel als verkooptechnisch een stuk minder waard. een deel van de originele functionaliteit ontbreekt gewoon/functioneert niet.


ik voel mij enigszins bedrogen en onfatsoenlijk behandeld door zowel de dealer als renault nederland, vooral omdat de auto altijd bij de officiele dealer/garage is geweest voor onderhoud.


welek actie kan ik nog nemen om mijn recht te behalen en deze situatie recht te breien?