Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jacques_1 - 04-08-2006 21:09:55
Geldzaken & Recht

vernieling door wassjop

Gisteren donderdag 3 augustus 2006 heb ik de overtrek van de bank een
wasbeurt gegeven in een grote wasmachine van de wassjop, gasthuisring
in tilburg. halverwege kwam ik er achter dat ondanks dat ik
wasprogrmamma 2, bontwas 60 graden, had ingesteld de temperatuur op het
display niet boven de 25 graden uitkwam en verder dat er geen volledig
wasprogramma van voorwas en hoofdwas werd gedraaid. mijn was, was dan
ook niet schoon. ik heb hiervan melding gemaakt. bleek dat de boiler
die het warme water aan de wasmachines geeft, niet goed stond
ingesteld. ook de wasmachine was niet goed ingesteld. dus de fout van
de wassjop of hun installateur of wasmachineleverancier. de
eigenaar/zaakvoerder partick van de(r) pol boodt aan de overtrek dan
voor mij nog een keerlater als was te draaien, nadat gebleken was dat
niet binnen het uur het euvel aan de boiler verholpen kon worden.

vandaag, 4 augustus 2006, heeft hij die overtrek alsnog een wasbeurt
gegeven en heeft hij die na wat over en weer gebel, bij mij afgeleverd.

na controle of de vlekken uit het zitvlak van de overtrek waren
verdwenen is hij weggegaan. de grote vlekken van het zitten met soms
schoenen op de bank waren verdwenen, twee hardnekkige vlekjes niet,
maar die hebben er voor de vorige wasbeurt ook al opgezeten.

bij het plaatsen van de bankovertrek over de bank bleek die bij het
zitvlak en aan de onderkant van de rugleuning niet perfect meer te
passen. het geheel was en bleef verkreukeld. bij het plaatsen had ik al
opgemerkt dat de voering op een plaats was gesmolten. bij nadere
inspectie nadat gebleken was dat de stof niet glad trok, wat die anders
wel doet, bleek dat de voering op meerdere plaasten was gesmolten. deze
gesmolten voering heeft dus de dekstof aan de zichtzijde doen krimpen
en verkreukelen. het geheel is niet glad te trekken en past ook niet
meer op de bank zoals oorspronkelijk; je kon dan delen van het zitvlak
in de zijkant van de bank steken en de zaak glad strijken.

ik heb direct telefonisch gereclameerd. hij beriep zich op een
mededeling in de zaak dat de directie niet aansprakelijk is voor
schade. verder was hij na enige discussie niet bereidt schade, geheel
of gedeeltijk te vergoeden.

een bezoek brengen aan de zaak en mijn klacht nog een keer voorleggen
lijkt mij geen haalbare kaart, daar ik ook alleen moet gaan. ik ben
eerlijk gezegd ook bang voor de man en denk ook niet verbaal verhaal te
kunnen halen bij hem.

ik acht hem schuldig aan de beschadiging.

hij heeft in de telefoongesprekken tot twee keer toe gezegd dat hij de
overtrek heet heeft gedroogd in de droogmachines. ik heb hem voor deze
twe telefoongesprekken zelf nog een keer gebeld met het verzoek de
overtrek niet heet te drogen.

blijkt hij dat toch gedaan te hebben.

de afdruk van de droogtrommel is in de voering gesmolten!!!!!

mijn bankovertrek is zichtbaar beschadigd. geld vor een nieuwe heb ik
niet. ik had er zeker op gerekend dat na reiniging ik deze overtrek
weer een aantal jaren zou kunnen gebruiken; niet dus, want deze is
flink beschadigd.

kan ik de wassjop aansprakelijk stellen en de schade aan de bankovertrek en vergoeding claimen voor een nieuwe?



met vriendelijke groet,



jacques willemen