Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

du
dutchiepan - 28-09-2008 18:24:44
Huishouden & Energie

Wehkamp's 5 jaar garantie is nep

mijnheer/mevrouw,


 


wij hebben in 2004 een wasmachine  van lg bij wehkamp gekocht en daar 5 jaar extra garantie bij genomen. een paar weken geleden ging de machine kapot. we belden wehkamp en kregen het nummer van een externe servicedienst. na de afspraak gemaakt te hebben kwam de reparateur en deelde ons meteen mee dat we de reparatie moesten betalen. ik zei hem dat ik dat raar vond want we hadden immers 5 jaar  garantie. de man zei dat ik de rekening kon sturen naar wehkamp. ze hadden blijkbaar al slechte ervaringen met wehkamp gehad. ik had geen geld in huis maar vertelde hem dat pas na de reparatie. de man was niet blij maar kon weinig anders doen dan met lege handen naar huis gaan. hij had de reparatie goed uitgevoerd en zei ons dat er een stukje elastiek in de pomp zat en dat valt niet onder de garantie. daarna heb ik meteen met wehkamp gebeld en die zeiden dat ik de klacht schriftelijk moest doen. ik heb dat gedaan en enige tijd later kreeg ik schriftelijk antwoord dat de reparatie inderdaad niet onder de garantie valt omdat er ‘oorzaken van buitenaf’ waren en daardoor de garantie uitsloot. ik heb toen wederom via de telefoon met wehkamp contact gehad en zei dat er geen storm of oorlog was uitgebroken maar dat er gewoon gewassen werd met de machine en dat er wel eens meer een stukje elastiek uit een kledingstuk komt. dat het nu toevallig in de pomp terecht komt is volgens mij een oorzaak van binnenuit. de dame aan de telefoon was het gelukkig met mij eens (ik weet helaas haar naam niet) maar ze zei dat ik deze klacht toch weer schriftelijk moest doen. dat heb ik toen andermaal gedaan en ik werd vorige week gebeld door iemand van wehkamp die mij vertelde dat ik geen aanspraak kon maken op de garantie want ze hield vol dat ik kleine kledingstukken niet gewoon kon wassen in de machine en dat ik er dan maar een waszakje omheen had moeten doen. daar zit overigens ook een touwtje in met alle risico’s van dien. dat vind ik dus je reinste flauwekul want ook van grotere kledingstukken kan het elastiek eruit gaan. wat kan ik doen en bij wie kan ik terecht?


 


p.j. van beveren