Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
markh - 21-04-2010 13:34:19
Computers & Telefonie

Datakosten in Amerika 25E/mb : mag dat?

Kpn rekent mij 300 euro datakosten voor gebruik van mobiel internet in amerika, zonder mij hierover te informeren middels een sms (wat in europa wel gedaan wordt)

de kosten zijn gebaseerd op 25 euro/mb. dit is 5-10 keer zo hoog als datakosten binnen europa.

heeft iemand eenzelfde ervaring?
weet iemand hoe ik kpn kan overtuigen de kosten in mindering te brengen?

ik heb kpn reeds bericht en kreeg onderstaand antwoord:
citaat:
uit je e-mail begrijp ik dat je een hoge telefoonrekening hebt ontvangen na dataverbruik in het buitenland. je geeft aan dat hi je had moeten informeren over de hoge kosten. het is echter je eigen verantwoordelijkheid om je hierover te informeren. de sms-berichten die je ontvangt bij de grenzen binnen europa zijn een extra gratis dienst vanuit verschillende providers. het is niet mogelijk hier rechten aan te ontlenen.

via http://www.hi.nl/buitenland kun je de data-kosten nagaan. tevens is er een sms-bericht naar je gestuurd om een nog hogere telefoonrekening te voorkomen. het is niet mogelijk kosten te crediteren. mijn excuses voor het ongemak.


is het mogelijke om toch rechten te ontlenen uit inconsistente berichtgeving van prijsveranderingen?