Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bu
bubbleblower - 03-02-2011 02:32:23
Computers & Telefonie

Ziggo, niets dan ellende

Eind januari kreeg ik een vervelend telefoontje van een medewerker van ziggo, die claimde dat ik betalingen steeds storneerde. hierop vertelde ik hem dat ie zich vergistte, maar hij hield voet bij stuk, waarop ik heb ingelogd op mijn bankrekening en bleek dat hij het toch echt bij het verkeerde eind had. desondanks bleef deze medewerker volhouden, mij feitelijk een leugenaar noemend, wat het gesprek er niet aangenamer opmaakte en reduceerde tot een ordinaire welles nietes discussie.

feit is dat ze de eerste 2 maanden van mijn abonnement geen geld hebben afgeboekt –waartoe ze een machtiging hebben- maar dat hebben ze dus ook niet geprobeerd.
sinds december inmiddels boeken ze wel elke maand af, uiteraard zonder problemen.
je gaat ervan uit dat dit soort dingen goed gaan en op zich had ik geen reden om aan te nemen dat dit niet het geval was, anders had ziggo vast iets laten weten.

mij leek dat er geen enkel probleem was, want ziggo kon die bedragen immers gewoon alsnog afboeken, wat ik dus voorstelde. volgens de medewerker kon dat echter niet en diende ik de bedragen over te maken plus een extra bedrag van € 35,= voor de monteur. daartegen heb ik bezwaar gemaakt, want die monteur is immers gratis. ik heb nogmaals voorgesteld gebruik te maken van de machtiging en het bedrag minus de 35 euro af te boeken en bovendien verzocht om één en ander schriftelijk te bevestigen. een week later op 2 februari heb ik een brief gehad waarin mij meegedeeld wordt dat ik word afgesloten en dat die afsluiting vast staat en nu niet meer te voorkomen is. de eerste regel van de brief is opvallend: “in de afgelopen periode heeft ziggo meerdere pogingen gedaan u te attenderen op uw openstaande facturen”. dat is dus pertinent niet waar, netzomin als dat ik ooit betalingen heb gestorneerd.

vervolgens heb ik contact opgenomen met hun helpdesk, maar al kun je praten als brugman is dat nog geheel zinloos. ik kon het bedrag betalen inclusief de extra kosten en dat was het.
de zaak is inmiddels uit handen gegeven aan een incassobureau en ik dien het verder met hen uit te zoeken. bij de extra kosten komen inmiddels ook zo’n 70 euro afsluitkosten en als ik weer aangesloten wens te worden dien ik entree- en aansluitkosten te betalen.

volgens deze medewerkster waren er geen monteurskosten, maar entreekosten in rekening gebracht (terwijl ziggo “gratis” overstapservice had) en stond er volgens haar administratie een lager bedrag open dan in de brief wordt vermeld. wat er werkelijk open staat kan ik onmogelijk beoordelen, want ik heb daar nog steeds geen specificatie van gehad.

ik had al verschrikkelijk spijt van mijn overstap, nadat eerst de monteur 2 keer niet kwam opdagen en toen ik eindelijk aansluiting had bleek dat ze nog steeds ouderwets verbindingsproblemen hebben. dat had ik sinds ik bij multikabel zat dik 10 jaar geleden niet meer meegemaakt en ik wist niet dat dit soort problemen überhaupt nog bestonden. als groot pokerliefhebber zijn disconnects wel het laatste wat ik kan gebruiken en voor mij is een ziggo abonnement niets waard.

de disconnects waarmee ik te kampen had, werden overigens veroorzaakt door werkzaamheden bij het ziggo hokje op de hoek zeeweg/ringweg tussen heiloo en egmond en de hele wijk hier heeft er last van. zelfs ziggo zal dat moeilijk kunnen ontkennen.