Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

simonlebon
simonlebon - 26-09-2011 17:14:12
Computers & Telefonie

Online.nl (T-Mobile) verhoogt stiekem de tarieven met > 1000%!

Ik heb sinds 2009 adsl extra + telefonie van online. dit is een 'fixed fee' abonnement van € 24,95 per maand.
omdat mijn rekening hoger was dan gebruikelijk, ben ik eens gaan kijken en heb ontdekt dat online.nl (=t-mobile) haar tarieven stiekem heeft verhoogd. dat controleren van de faktuur is op zich al lastig, je moet inloggen met een wachtwoord dat je niet kunt onthouden en weer op moet zoeken in je administratie. je kunt de faktuur alleen online inzien en niet downloaden (je kunt met je browser wel de webpagina opslaan).

de beltarieven vóór de verhogingen waren:

-bellen tussen abonnees was volledig gratis (en zou dat ook blijven). handig want mijn familie heeft ook online adsl+telefonie.
-bellen naar vaste nummer (nationaal): starttarief (5ct) + 3½ cent per minuut (piek en dal).
-in het weekend en op feestdagen binnen de regio alleen starftarief (=dus 5ct per gesprek).

zonder enige aankondiging (niet via email, post of op de faktuur) zijn de tarieven eerst op 22-10-2010 heimelijk verhoogd:

-er werd opeens een starttarief (5ct) voor online abonnees in rekening gebracht
hoewel het een laag bedrag is, is dit al een forse verhoging (van gratis naar 5ct per gesprek)

toen kwam drie maanden later op 22-01-2011 de volgende, stiekeme onaangekondigde verhoging:

-starttarief werd verhoogd naar 9ct (ipv 5 ct)
-ook voor online abonnees onderling worden gesprekskosten in rekening gebracht.

volgens mij zijn dit soort onaangekondigde verhogingen niet toegestaan door de wetgeving, en ik zit er dan ook sterk aan te denken om aangifte te doen.

vroeger kreeg je de telefoonrekening opgestuurd en liep je hem even na (althans ik wel), nu wordt het verschuldigde bedrag via automatische incasso van je rekening gehaald. (acceptgiro of elektronische faktuur kan niet volgens online)

zijn er meer mensen die deze verhogingen zijn opgevallen en stappen willen ondernemen?