Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

roliemoppy
roliemoppy - 26-12-2011 14:37:29
Computers & Telefonie

Pretium volgt besluit Geschillencommissie Telecommunicatie terugporteren telefoon niet op.

Pretium heeft tegen onze wil in het telefoonnummer geporteerd.
de eerste brief van pretium telecom gedateerd op 27 januari 2011 ontvingen we pas op vrijdag 5 februari 2011.
reclameren konden we al niet vanwege de 7 dagen al verstreken waren.
de eerst brief gaf geen indruk dat er een toezegging zou hebben gedaan een abonnement te nemen bij pretium. er werd gefeliciteerd met uw keuze voor het pretium weekend vrij abonnement. er werd door pretium niet bericht dat ik akkoord ben gegaan met een telefoonabonnement van pretium.
8 februari 2011 berichte pretium mij dat pretium bericht heeft ontvangen van kpn dat de vaste telefoonaansluiting binnen 4 weken ingaat en zal u ook een brief van kpn ontvangen, waarin zij uw keuze voor de overgang op deze datum van uw abonnement naar pretium telecom bevestigen. van kpn had ik geen telefoonabonnement. hierop heb ik gereageerd en het bovenstaand in de brief vermeld met de aanvulling hoe pretium op de gegevenskaart aan mijn bankrekening waren gekomen en dat ik geen enkel toezegging van het overhevelen van mijn huidige provider naar pretium telecom heb gedaan. van kpn telecom heb ik geen bevestigingsbrief ontvangen. door vele reclamatiebrieven heeft pretium nooit beantwoord hoe ze aan de bankgegevens waren gekomen en er met pretium er niet uitgekomen heb ik de zaak voorgelegd aan de geschillencommissie telecommunicatie in den haag waar pretium zich heeft laten registreren voor behandeling van geschillen. op 30 juni 2011 ben ik en een advocaat van pretium verschenen ter zitting. het telefoonabonnement van de telefoonprovider tele 2 ging gewoon door en wordt iedere maand van mijn bankrekening afgeschreven. op 11 augustus 2011 heeft de geschillencommissie besloten in een binden advies dat de consument de gesprekskosten aan de ondernemer dient de te vergoeden op basis van een passend factuur. de consument wordt kosteloos terug geporteerd naar zijn vorige provider. op 4 november berichte pretium dat ze niet de abonnementsovername zelf kunnen terugdraaien naar mijn vorige provider. ik als contractant is gerechtigd om een vastnetabonnement aan te vragen bij een andere telecomaanbieder. ik heb kontakt opgenomen met mijn provider tele 2 en die verzocht mij dat pretium moet terugporteren anders moet ik voor een nieuwe telefoonaansluiting betalen en vervalt het telefoonnummer ook al heb ik het telefoonabonnement iedere maand keurig betaald. ik heb pretium schriftelijk hierover bericht op 15 november en verzocht conform de beschikking bindend advies van de geschillen telecommicatie het telefoonnummer terug te porteren binnen 30 dagen naar tele 2 en zodra ik bericht heb ontvangen van tele 2 de openstaande gesprekskosten dan zal overmaken. pretium bericht wederom op 28 november dat de contractant een vastnetabonnement aan kan vragen bij een ander telecomaanbieder en maant mij aan om binnen 10 dagen de openstaande gesprekskosten te betalen. inmiddels kan er niet meer uitgebeld worden. is het niet voor 1 januari 2012 geregeld dan is pretium genoodzaakt naast de gesprekskosten de abonnementskosten door te berekenen.
pretium heeft mij in een eerder telefoongesprek laten weten dat hun problemen hebben met het terugporteren van mijn telefoon omdat de 3 maanden verstreken waren het niet meer gratis kan worden terughersteld. naar een ander telecomaanbieder uitzien staat niet in het besluit van de geschillencommissie telecommunicatie.

wie kan mij voor een goed advies voorzien welke stap ik verder kan ondernemen dat pretium op haar kosten de telefoon terugporteerd naar mijn telefoonprovider tele 2?