Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jauke - 02-03-2012 21:09:50
Computers & Telefonie

ISRA punt en Tele 2

Tele2 heeft mij een goedkoper abonnement aangeboden dan dat ik nu heb bij ziggo. vervolgens hebben ze gecheckt via hun administratie of het mogelijk was voor mij om deze aan te sluiten en zij hebben mij verteld het kon en dat het eenvoudig was om aan te sluiten; dat zou ik zelf wel kunnen, ook al heb ik geen technische kennis.

na ongeveer twee weken ontving ik de doos met modum om het pakket aan te sluiten. toen kwam ik tot de ontdekking dat ik helemaal geen isra-punt heb in mijn huis. er zat wel een kastje, maar die was niet aangesloten. ik ben een vrouw, heb geen verstand van electriciteit of telefonie en ben dus gaan bellen met de helpdeks van tele2.tele2 meerdere malen gebeld, gemaild en met hun klantenservice gechat, maar er werd geen goede oplossing geboden.
hij zit niet op de gebruikelijke plaatsen (voorkant pand/meterkast), ik heb plinten van de muur en vloer getrokken, alle snoeren laten doorgemeten door een technische vriend, bij buren gekeken waar de telefoonkabel bij hun binnenkomt, de oud bewoner erbij gehaald die een leeg gapend gat aanwees (die ikzelf ook al had gezien), gevraagd om een monteur bij tele2, kpn en bij aansluitingen.nl en allemaal kunnen/willen ze me niet naar tevredenheid helpen. of ik moet een nieuwe aansluiting nemen en dat kost 300 euro. terwijl mijn motivatie om dit pakket aan te schaffen bezuiniging in mijn eigen portemonne was. en zelf naar de kabel gaan graven, mag niet van kpn.
de modem zit nog steeds in de doos. tele2 heeft blijkbaar in hun administratie ingevuld dat ik hun modem heb aangesloten op de telefoonlijn die ik niet heb... kpn vertelt mij vervolgens dat er al een modem aangesloten zit, op de telefoonlijn die ik niet heb...
tele2 wil geen monteur sturen, kpn wil geen monteur sturen want volgens hun administratie is de kabel gewoon binnen mijn huis en werkt hij ook (ook al zou ik ervoor betalen!!!), aansluitingen.nl vindt het belachelijk, heeft kpn en tele2 gevraagd mij te bellen (wat nu een week later nog steeds niet gebeurd is) en ik heb geen idee wat ik moet doen. de doos terugsturen en niet betalen? het er op aan laten komen? of heeft iemand een andere, betere tip?

ik voel me letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd en ik wil het verhaal graag op tv doen, als kassa daar behoefte aan heeft. geen enkel probleem.
vriendelijke groeten,

jauke boerdam