Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

th
thunderr - 23-04-2013 10:21:19
Computers & Telefonie

HI leaseconstructie ongunstig voor Iphonegebruikers

Ik wil gebruikers die willen ingaan op de leaseconstructie van hi waarschuwen voor het feit dat hi niet correct omgaat m,et het informeren van de gebruikers.
ik heb een paar maand geleden een iphone4 abonnement met die leaseconstructie aangegaan. het voordeel van lease is, zo wordt ook in de winkel verteld, dat (ook als je afziet van reparatie bij schade) je een vergelijkbaar toestel krijgt. de verzekering is namelijk erg duur en kent grote bedragen eigen risico's bij hi dus daarom is die leaseconstructie erg handig.
tot ik er achter ben gekomen dat de informatie niet klopt.
het toestel is gevallen en werkt niet meer de monteur vertelde dat reparatie 187 euro ging kosten. dat geld lukt even niet. dus graag een vervangende zoals ook in de voorwaarden staat. krijg ik een android toestel!!! terwijl al mijn data , apps en adressen op een iphone staan!!!
ellenlang heen en weer gemaild en gebeld.
verwijzen naar de voorwaarden.
daar staat dat ingeval van reparatie je een toestel met zelfde besturingssysteem krijgt gedurende de reparatie.
bij niet repareren krijg je een eenvoudiger toestel(geen woord over besturingssysteem in dit artikel). en er wordt in de winkel bij het afspreken van het contract ook niet voor gewaarschuwd dat ingeval niet repareren je alle data en informatie kwijt bent!!!
als ik dat had geweten had ik het niet gedaan! lease suggereert dat je minimaal hetzelfde besturingssyteem terugkrijgt.
een lieftallige dame van de hi klantenservice weet mij vervolgens te vertellen dat apple nu eenmaal geen eenvoudige toestellen maakt dus daarom een android??? euh...waar staat dat applegebruikers een ander besturingssysteem moeten accepteren?? dit is dus gewoon nepperij!
kan ik met deze klacht naar de opta of naar de ombudsman??

groet
ron nijhof