Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

kl
klijnsma - 28-07-2016 10:21:48
Computers & Telefonie

Hoge telefoonrekening onbekend data verbruik Vodafone binnenland


deze week  krijg ik ineens een sms van vodafone dat ik contact met ze op moet nemen. het bleek dat mijn telefoonrekening (welke normaal 80 a 90 euro is) ineens 550 euro is ivm het verbruiken van 25gb aan data in paar dagen tijd!
ik gebruik op mijn samsung s6 enkel whatsapp en email en kom daarmee nooit over de 1gb heen. daarnaast krijg ik altijd een sms wanneer mijn limiet bijna bereikt is maar deze heb ik niet eens ontvangen.

uiteraard wilde ik hier een specificatie van want ik wil een verklaring voor dit onmogelijke verbuik. dit blijkt niet mogelijk te zijn ivm privacy policy. uiteindelijk heb ik 6 verschillende mensen gesproken van verschillende afdelingen en werd telkens weer doorverwezen maar niemand die me wil helpen of een verdere uitleg kan geven dan "het zal wel aan een app liggen". ik weet niet meer wat ik verder moet doen maar ik weet wel dat het onmogelijk is dat ik in een paar dagen 25gb aan data verbruikt heb.

wat ik bijzonder vind is dat ik op internet enorm veel berichten tegenkom van vodafone klanten met hetzelfde probleem waardoor het mij lijkt dat dit een bekend probleem is bij vodafone en dat er hier gewoon iets niet klopt.

het kan toch niet zo zijn dat ik echt 550 euro moet betalen voor data die ik niet verbruikt heb zonder dat ik een specificatie krijg waarvoor ik dit dan gebuikt zou moeten hebben?

ik baal enorm van de situatie en vind het vervelend dat vodafone me niet verder wil helpen en me van het kastje naar de muur stuurt. had ik nou 2 maanden terug maar opgezegd toen het kon. (mocht kosteloos overstappen ivm het slechte bereik en de netwerkproblemen van vodafone, maar omdat vodafone ook aan gaf hier aan te werken heb ik besloten het nog even aan te kijken.)

wat kan ik doen om dit op te lossen? ik hoop dat u me wat verder kunt helpen.


mvg k.klijnsma