Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ko
koalafruit - 28-07-2016 22:01:30
Winkels & Webshops

Ikea onveilig traphekje en nachtlampje

Een tijdje terug hebben we twee traphekjes patrull en een nachtlampje patrull bij de ikea via de website besteld en thuis laten bezorgen, omdat de ikea voor ons erg moeilijk te bereiken te bereiken is. we hebben (bewust) geen auto en rijbewijs. om bij de ikea te komen, moeten we met de trein, overstappen op een andere trein, overstappen op een buurtbus en dan nog een een klein kwartiertje over een industrieterrein lopen. dat vind ik in mijn eentje al gedoe, laat staan met twee kleine kinderen. (0 en net 3 jaar.) en na het bezoek, moeten we dezelfde weg weer terug ook.
 
nu blijkt dat de gekochte artikelen niet deugen. ze zijn onveilig. de traphekjes kunnen zomaar open klappen, omdat het sluitmechanisme niet goed werkt. en van het nachtlampje kan het kapje er af worden getrokken en het kind geëlektrocuteerd. twee kapitale fouten van ikea. zeer terecht zijn beide producten terug geroepen. blijkbaar wil ikea achteraf toch niet bekend staan als het bedrijf dat dreumesen van de trap laat vallen of 220 volt door peuters jaagt.
 
alleen we moeten zelf met de onveilige traphekjes naar de winkel komen. ik heb al meerdere keren uitgelegd dat dit voor ons echt onmogelijk is, maar ikea reageert alleen met een standaard riedeltje: "sorry meneer. er is niks voor geregeld. we gaan er niks voor regelen. u kunt de hekjes over een jaar ook nog inleveren." tja, over een jaar hebben we nog steeds geen auto, dus zitten we nog steeds met die onveilige traphekjes.
 
wij zitten nu met een schadepost van zo'n 100 euro. (twee hekjes, lampje en bezorgkosten. die laatste zitten erbij, omdat we voor nieuwe, veilige traphekjes ook weer bezorgkosten moeten betalen. dat is dus ook schade.) ik heb al aangeboden om een foto of video te sturen, waarop ik de hekjes en het lampje vernietig, zodat ze het geld kunnen overmaken. maar dat past ook niet binnen het beleid. wat is dan wel het beleid van die meubelboer? geld pakken en de kinderen van hun klanten laten sterven?