Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ja
Jagers Hengelo - 09-11-2016 21:46:54
Winkels & Webshops

Watch2Day wil schade niet vergoeden en verzint schade


juli een leuk horloge voor mijn vriend besteld bij wach2day. eind augustus was de levering vertraagd maar begin september kwam het mooie klokwerkje eindelijk binnen. binnen enkele weken viel echter het glasplaat en de wijzers uit het klokje.


na telefonisch contact op 6 september moesten we foto's van de schade toesturen. foto's op 7 september doorgestuurd en met pakketpost konden we het horloge retour sturen en zou het horloge z.s.m. gemaakt worden met een doorlooptijd van 4-8 weken. bij de ontvangstbevestiging schok ik echter van de doorlooptijd van 3-4 maanden. op 6 oktober kreeg ik een e-mail waarin stond dat de benodigde werkzaamheden, het vervangen van het glas, de wijzers en het reinigen van het uurwerk 40 euro zou bedragen. deze kosten kwamen voor mijn rekening. natuurlijk heb ik hier gelijk bezwaar tegen gemaakt en gevraagd of dit berustte op een misverstand. er wordt mij een defect product geleverd en ik mag dan ook nog betalen voor de reparatie! ik heb vriendelijk het aankoopbedrag terug gevraagd.


de reactie van watch2day werd nog gekker. 14 dagen zichttermijn was verlopen, zoals hun voorwaarden omschrijft. de reparatie afdeling met 'ervaren' horlogemakers heeft de foto's uitgebreid bestudeerd en vastgesteld dat het uitvallen van het glas en wijzers het gevolg zijn van val of stootschade. de prijzen van de reparatie zijn gebaseerd op de adviesprijs van het horloge (dus niet de werkelijk betaalde prijs) en de schrijver vindt dat hij mij al tegemoet komt door (welke) kosten voor hun rekening te nemen. 1. wie heeft deze schade pas na meerdere e-mail verzonnen en waar blijkt dat uit? (schade die er voor de duidelijkheid niet is) 2. het kan toch niet zo zijn dat ik een gebrekkig product ontvang en moet opdraaien op de (indicatie adviesprijs) reparatiekosten? er zijn intussen al vele e-mails heen en weer gegaan en het lijkt op een welles-nietes discussie zonder einde. 10 oktober heb ik watch2day het volledige aankoopbedrage van eur. 84,90 gevraagd terug te storten op mijn rekening met een redelijk termijn van 14 dagen. tevens gewezen op de wetgeving en hun verplichtingen die boven hun voorwaarden gelden. watch2day weigert en geeft mij de optie de reparatie kosten te betalen of retourneert mij het defecte horloge. ik voel me genept door deze oplichters!