Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ev
Eveline94 - 23-12-2017 22:57:35
Huishouden & Energie

Wasmachine stuk bij aflevering. Waar heb ik recht op?

Afgelopen 14 december heeft een huisgenoot - ik woon in een studentenhuis - via telefoon een wasmachine voor 110,- gekocht bij '2dekanswitgoed' te amsterdam. deze huisgenoot heeft dit helaas (onbedoeld) niet zo verstandig aangepakt (door niet na te gaan om wat voor machine het gaat, wat voor bedrijf het is etc.), want bij levering bleek het te gaan om een machine van 23 jaar oud. het bedrijf zelf blijkt een zeer louche zaak te zijn, waarover het klachten regent en waar zelfs de belbus aan te pas is gekomen. 

direct al bleek dat de wasmachine helemaal niet werkt. ik heb daarvoor gebeld met het bedrijf en toen kreeg ik instructies om het op te lossen. dit hielp niet en dus heb ik weer gebeld gisteren. net zoals vorige keer kreeg ik een typische 'gladjakker' aan de telefoon die op denigrende toon tegen je praat. hij gaf aan dat ik of 9 weken moet wachten op een andere van hetzelfde merk (???) of dat hij voor 30,- euro een andere komt brengen (waarbij hij die 30,- onderbouwde met: 'eigenlijk is die andere 100,- duurder dan degene die je nu hebt, maar voor jou maak ik er 30,- van'). ik heb hem proberen uit te leggen dat ik het erg wrang vind dat we 110,- euro hebben betaald voor een machine (van 23 jaar oud) die stuk is afgeleverd en dat op de bon staat dat we 6 maanden garantie hebben - en dat we nu dan toch 30,- moeten betalen voor een andere machine. daarop walste de man in kwestie weer over me heen: er valt gewoon niet te praten. ik heb zelfs m'n vader nog laten bellen, in de hoop dat dat meer indruk maakte, maar helaas leverde ook dit niks op. het punt is nu dat we eigenlijk niet weten wat verstandig is om te doen: 30,- euro betalen zonder dat we zekerheid hebben dat deze machine wel werkt (de reviews op internet doen geloven dat dat een slecht plan is) of ons verlies nemen van 110,- euro en bij een betrouwbare dealer een andere wasmachien kopen? of heeft iemand nog een andere tip voor ons? alvast bedankt!