Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cyberbabe
cyberbabe - 10-02-2018 13:48:21
Elektronica & TV

De zoveelste decoder van Tele2 met kuren.

Wij zijn al jaren klant van tele2. sinds het nog versatel en later zonnet was nemen we al internet af en later kwam daar telefonie bij. eigenlijk nooit iets te klagen gehad.

in 2014 hebben we er tv bij genomen. en toen is het gelazer begonnen. de ene storing na de andere. niet omdat de kabel eruit lag ofzo, maar allemaal decoder gerelateerd. haperen van geluid waarna steevast het beeld vastloopt, programma's opnemen lukt niet, tv die spontaan begint te herinitialiseren.

in november 2015 ben ik begonnen met alle storingen bij te houden. en nu, ruim 2 jaar later, staat de teller op 121 storingen.
we hebben afgelopen donderdag voor de 4e of 5e keer een nieuwe decoder aangesloten. die sindsdien ook al 2 keer vastgelopen is. dit keer zou het een defecte voeding zijn.

elke keer krijgen we ook een ander verhaal van tele2 wat de oorzaak is.
er is ook al een keer een mannetje geweest die besloot dat het aan de kabel tussen de modem en de tv lag. die was te dun.
die hebben we vervangen voor een dikkere/zwaardere kabel. nog steeds problemen. toen was de kabel te lang.
ook heeft het al eens gelegen aan de lengte van de kabel tussen waar de telefoonlijn het huis binnenkomt en de modem.
en was de internetsnelheid niet hoog genoeg voor al die prachtige hd zenders, dus moesten we ons abonnement upgraden.
maar als je dan een volgende keer belt en je krijgt een ander aan de telefoon, dan is het weer wat anders. en als je dan specifiek vraagt of het één van eerder genoemde oorzaken is, meten ze iets door en krijg je bevestiging dat dat het dus echt niet kan zijn.
nu is het dus weer de voeding. van een spiksplinternieuwe decoder.

we worden er helemaal gek van. wij staan op het punt over te stappen naar een andere provider, maar vrees met grote vreze dat ik daar dezelfde onzin mee ga maken.

zijn wij de enige met deze problemen? of herkennen mensen hier dit?