Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
josnoordanus - 16-02-2018 15:31:21
Vrije tijd & Tuin

Waarom mogen we niet ruilen bij Intertoys?

Dit schreef ik vandaag aan de klantenservice van intertoys: 

gisteren kocht mijn echtgenote voor een kleinzoon op diens suggestie fifa-punten. 

mijn echtgenote weet (uiteraard) niet hoe dat allemaal werkt, maar ze ging naar de intertoys-zaak (amersfoort, filiaal in de wijk vathorst, cruquius 43-45) en bestelde daar voor € 15 fifa-punten. zonder verder iets te vragen gaf het meisje haar die punten in de vorm van een bon (voor de duidelijkheid: met daarop de code qdh5-****-****) . 


toen onze kleinzoon die punten kreeg meldde hij teleurgesteld dat dat punten voor playstation waren, terwijl het om een x-box ging. dat wist mijn vrouw natuurlijk niet, haar was ook in de winkel niets gevraagd, dus ze ging welgemoed terug naar het filiaal, waar haar in alle toonaarden werd meegedeeld dat er niet geruild kon worden.


dat begrijpen wij dus helemaal niet. als ik een batterij ergens koop vraagt de verkoper toch eerst aan mij voor welk merk die is? er was mijn vrouw niets gevraagd, dus aan haar kon de fout absoluut niet liggen. 


los van het feit dat wij voor de tweede keer dat cadeautje moesten geven vinden wij het ten principale zeer onjuist dat een in een winkel gemaakte fout domweg niet gecorrigeerd kan worden, resp. dat de wil daarvoor niet aanwezig is. 


hoe kunt u ons verder helpen?



en dit antwoord kreeg ik terug:


bedankt voor uw e-mail.


hoewel wij het ten zeerste betreuren dat uw echtgenote een verkeerde keuze heeft gemaakt bij de aankoop van de punten, gaan wij er als winkel wel vanuit dat de klant zelf weet wat hij of zij nodig heeft. tegoedkaarten nemen wij inderdaad niet terug omdat deze speciaal voor u worden geactiveerd.


wij wensen u nog een prettige dag.



mijn vraag: hoe is het nu toch mogelijk dat we op deze manier het bos worden ingestuurd? als er blijkbaar verschillende fifa-punten zijn voor verschillende apparaten dan moet zo'n verkoopster toch vragen voor welk product de aankoop bedoeld wordt? of zijn wij nu gek geworden?