Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
matje zwaantina - 18-09-2018 14:01:12
Huishouden & Energie

Slechte ervaring met klusbedrijf

Wij hadden en hebben lekkage achter het toilet, het is een toilet met inbouwreservoir. heb contact opgenomen met een plaatselijk klussenbedrijf voor een vrijblijvende offerte voor de reparatie. meneer kwam op woensdagmorgen en zei dat de reparatie ca. € 200 zou bedragen. gewoon mondeling, niet op papier.  hij ging meteen aan de slag, zei dat hij de oorzaak had gevonden en loste het op. timmerde een nieuw voorzetwandje en betegelde die met tegels die wij nog hadden liggen. ondertussen bood hij aan om een offerte te maken om de badkamer te renoveren, bad eruit, nieuwe douche etc. wij hadden daar wel oren naar dus oke, maak maar een offerte. meneer vertrok, maar die zelfde middag hebben we hem weer gebeld omdat de wc  opnieuw lekte. hij kwam weer en zei dat het een kitrand was, herstelde het en vertrok. ook zei hij terloops dat de rekening nu wel wat hoger zou zijn dan die €200. daar hebben we niet op gereageerd.
de volgende morgen, dus donderdag,  konden we hem weer bellen want er lag een flinke plas water onder het toilet. dus de klusser kwam weer en deed een nieuwe sok om de aansluiting want dat was de oorzaak zei hij. we mochten het toilet pas na een paar uur weer gebruiken  en u raadt het al: weer lekkage. vrijdagmorgen hem weer gebeld. die dag kon hij niet langskomen omdat wij de hele dag wegmoesten dus moest het na het weekend gebeuren. ondertussen had hij wel de offerte voor de renovatie gestuurd en die viel fors hoger uit dan hij eerst had gezegd. in het weekend hebben wij vergelijkingen gemaakt met andere bedrijven en gesproken met mensen die ook hun badkamer hadden laten renoveren. we kwamen tot de conclusie dat we niet op zijn offerte wilden ingaan. ook hadden we zo langzamerhand onze twijfels over zijn deskundigheid dus dat was een reden te meer om het niet te doen. ook voor het toilet hoefde hij niet meer terug te komen. we waren hem zat zeg maar. we hebben hem telefonisch hiervan op de hoogte gesteld en hij zei dat hij de rekening voor het herstel (?) van de wc zou sturen. tot onze verbazing bedroeg die factuur € 278,30.
wat ons nog meer verraste was dat er in de bijlage een offerte zat voor het herstel van de wc en die bedroeg € 66,55
nu is mijn vraag: wat moeten we doen? niets betalen wegens wanprestaie, €200 betalen vanwege de mondelinge afspraak, €278, 30 betalen of de €66, 55 die in de offerte staat. misschien heeft hij die onbedoeld meegestuurd, dt zou ook nog kunnen.

hopelijk kunnen jullie me helpen ?