Rapporteren

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Pa
PatriciaDonna - 03-12-2018 18:13:30
Huishouden & Energie

Eneco claimt onterecht rekeningen na overname E.on. Ik heb alles afbetaald

Ik had een mega hoge jaarafrekening in september 2017 van e.on. ik was woedend want mijn gasrekening was drie keer hoger dan normaal, terwijl ik alleen woon. intussen was ik deze aan het afbetalen sinds okt 2017. omdat de slimme meter niet kan bewijzen dat het onterecht is , tenzij ik 750 euro neer tel voor een onafhankelijk onderzoek (wat ik onmogelijk kon betalen) zat ik eraan vast. ik heb geprobeerd met e.on te redeneren want de jaren daarvoor kreeg ik 700 euro terug ipv nu 700euro bij betalen. ik heb in februari voor de zekerheid het afbetalingsregelings bewijs aangevraagd voor de zekerheid omdat ik het zwart op wit wilde hebben, en ze echt niet meer vertrouwde

nu is e.on overgenomen door eneco. de klantenservice heeft geen enkele inzage in betalingen die voldaan zijn met e.on. ik heb geen contract met eneco en met e.on was mijn contract per december 2017 opgezegd. mijn betalingsregeling liep tot september 2018. en zette dan ook de automatische incasso per oktober 2018 onmiddelijk stop.

plots krijg ik een rekening van eneco dat mijn betalingsregeling onterecht beeindigd is en of ik nog                    even euro 389,56 wil betalen omdat dit is stopgezet met een rekeningen en berekeningen die kant nog wal slaan. zoals betalingen in de vorm van  belasting over 2018, conversiekosten (???) en "overige conversie" kosten en incasso kosten .
ik was woedend en heb ze een kopie gestuurd van de betalingsregeling. omdat deze een datum heeft van eind februari 2018 maar al maandelijks werd afbetaald per oktober 2017, bedachten ze dat het per maart 2018 dan maar in was gegaan en maakten ze dezelfde rekening gebaseerd daarop. absurd!!!
ik weer protesteren natuurlijk, en nu komen ze doodleuk met incasso's en belasting kosten om alsnog dat exact zelfde bedrag te kunnen claimen.
met andere woorden, linksom of rechtsom, zij willen geld dat ik al betaald heb maar omdat ze duidelijk geen inzage hebben in de betalingen van e.on en de afspraken die ik destijds met e.on heb gemaakt, denken ze me maar even te kunnen leegzuigen met bedragen die ze uit de lucht vissen.
dit is een goed voorbeeld van corrupte bedrijven als een e.on die duidelijk in hoge nood was en daardoor de onredelijkheid van belachelijk hoge kosten onterecht in rekening brachten en eneco nu probeert om de overname kosten te dekken en luisteren doen ze niet, en ze komen ook niet met bewijzen. ik kan ook een rekening sturen gebaseerd op een fantasie maar dat betekend niet dat het legaal is. ik ben zo woedend hierover. alsof die 3 dubbele rekening al niet dubieus genoeg was. ik gebruik geen verwarming dit hele jaar en douche 1 keer per week om die afbetaling voldaan te krijgen. en nu dit?? tijd voor een ombudsman, vara kassa en een advocaat!
mijn nieuw rekeningen bij nuon zijn de helft minder dan ik bij e.on betaalde dit jaar .

ik wil dat ze erkennen dat mijn afbetalingsregeling voldaan is zoals ik met e.on heb afgesproken en hen heb aangetoond in de kopie van de betreffende regeling, ipv 3 rekeningen te sturen met 3 verschillende berekeningen en redenen om toch het bedrag te kunnen krijgen waarvan zij denken dat ze er recht op hebben. ik heb niet een een contract met ze. en heb heel 2018 geen e.on of eneco als maatschappij gehad. ze hebben alle gegevens. ik heb alle bankafschriften, geen printer en weiger nog langer postzegels te verspillen met uitleg. als je een bedrijf overneemt, behoor je de informatie te hebben van de afbetalingen . dit is niet mijn taak. ik heb al genoeg stress met mijn bijstand! en nu ook nog 40euro incasso erop ?? maar het bedrag is nog steeds hetzelfde. lijkt erop dat hier grootschalige fraude aan de orde is.