Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

SB
SBruinen - 11-01-2019 19:22:31
Huishouden & Energie

Badkamerleverancier annuleert order na aanbetaling

Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht welke over anderhalve maand wordt opgeleverd. hier willen we door een badkamerboer een complete badkamer laten plaatsen. op de wanden willen we decostuc hebben. meer dan een jaar geleden hebben wij dit met ze afgesproken en is de order helemaal rond gekomen. daar hebben we ook een orderbevestiging van gekregen en daarna zelfs een aanbetaling moeten doen en dit ook gedaan. 
nu wil het zo zijn dat de badkamerleverancier nu terugkrabbelt en aangeeft dat ze het decostuc niet willen plaatsen ivm vergrote risico op scheuren in een nieuwbouwhuis. vanuit 'hoger hand' gaan ze het niet doen. ze hebben aangegeven dat we volgens hun 2 opties hebben. of we kiezen (in overleg) om de wanden te laten betegelen ipv stucdeco of we zoeken maar een andere badkamerleverancier.

mogen zij dit zomaar annuleren en dit 'eisen'? als wij het willen annuleren dan moeten we 30% van de aanneemsom betalen. hoe zit het als de leverancier het zelf annuleert of de order die we hebben afgesproken ineens niet wil uitvoeren, welke rechten hebben we dan? 

alvast bedankt.