Rapporteren

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Tr
Truus3 - 18-01-2019 06:51:09
Geldzaken & Recht

Borg Q-box Qurrent

op 28-11-2018 met qurrent gebeld omdat ik onze q-box wilde retourneren. ik heb het retouradres gevraagd en wanneer het bedrag van de borg die ik betaald had voor de box, terug zou krijgen. ik kreeg het adres en mij werd verted dat ik de borg binnen 14 dagen tegemoet kon zien op mijn bankrekening. daarna de box opgestuurd. hiervan heb ik een track & trace-bewijs. volgens de track & trace van post.nl is de q-box bij qurrent bezorgd op 30-11-2018 om 11.07u.


omdat ik geen bijschrijving van qurrent op mijn bankrekening zag, heb ik op 29-12-2018 gebeld met [redactie: naamsvermelding verwijderd] qurrent. hij vertelde mij dat de afdeling die over de terugbetalingen gaat, met vakantie was en na nieuwjaar zou ik mijn geld krijgen. niet dus. daarom op 10-01-2019 weer gebeld. deze keer met [redactie: naamsvermelding verwijderd]. ze vroeg me om een scan van het track & trace-bewijs en van de begeleidende brief naar haar te mailen. zij zou het uitzoeken en me gelijk antwoorden. dat gebeurde niet.


op 17-01-2019 weer gebeld met qurrent, en wel met [redactie: naamsvermelding verwijderd]. hij beloofde dat hij e.e.a. zou gaan navragen en terug zou bellen. dat deed hij inderdaad. qurrent zou mij uit coulance de borg over 3 weken overmaken. maar:


1.       dit is geen coulance. dit is mijn geld, waar ik recht op heb.


2.       qurrent komt zijn belofte niet na. ik had het geld al half december 2018 moeten hebben. we zijn nu 5 weken verder en nu moet ik nog eens 3 weken wachten, als ze al betalen. qurrent geeft bedrijfstechnische redenen hiervoor op. dit is flauwekul. je kunt ook in een groot bedrijf een spoedopdracht maken voor de bank.


hoe kan ik dit het beste aanpakken? ik vertrouw er niet op dat ik mijn geld terug krijg; ik vertrouw qurrent niet meer.